יום שבת, 7 בדצמבר 2013

שיקום הפה



אין זה סוד כי טיפולי שיניים אינם משאת נפשו של איש מאיתנו, וביקור אצל רופא שיניים מלווה לא פעם בחששות ובוודאי באי נוחות רבה למדי מטבע הדברים. יחד עם זאת חשוב לציין, כי אין כל דרך אחרת לשמור על השיניים והחניכיים שלנו בצורה טובה. למשל, השימוש בכתרים לצורך שיקום הפה נעשה כאשר נזקקים לטיפול שורש, חור גדול, ריקבון או נזק אחר בשן. בעבר הכתרים לצורך שיקום הפה היו עשויים מזהב או מעופרת. כתרים מזהב היו מיועדים לאנשים עמידים והכתרים מעופרת נזנחו כיוון שהיה בהם חומר רעיל. במשך הזמן יצרו כתרים מברזל, בדיל, כסף ופלטינה. היום השימוש בכתר חרסינה נפוץ ובמקרים מסוימים גם מזהב.

כתר מזהב לעומת כתר חרסינה
כתר מזהב לצורך שיקום הפה הוא היעיל ביותר למרות מחירו היקר, אך גם כתרים מחרסינה יעשו את העבודה בתיקונים שגרתיים של נזקי שיניים שונים. בעת שיקום הפה יש צורך להסיר את האמייל מהשן. כאשר משתמשים בכתר מזהב אין צורך להוריד הרבה אמייל, לעומת שימוש בכתר חרסינה שעבורו יש להסיר יותר אמייל מהשן.

תהליך שיקום הפה באמצעות כתר
בעת שיקום הפה באמצעות כתר יש להכין את השן וליצור תבנית ממנה יצקו את הכתר. עד אז מורכב כתר זמני במקום החסר. כאשר מותקן הכתר הקבוע השיניים יציבות והמראה של השיניים טבעי מכיוון שבחירת הצבע נעשית ביחד עם המטופל. בנוסף, בתהליך שיקום הפה, הכתרים מחזקים את מבנה השיניים והעצב בעיקר אם הן מורכבות בעקבות טיפול שורש, ובנוסף מונעים דלקות מכיוון שרופא השיניים ממלא אותן בחומר המונע זיהום. 

שיקום הפה באמצעות כתר תותב
שיקום הפה באמצעות כתר תותב נעשה כאשר יש צורך בשן תותבת נשלפת. בנוסף, כאשר השן מעוותת וניזוקה שיקום הפה יעשה באמצעות כתר חרסינה. לעומת זאת, במקרים של סדק קל ניתן לצפות את השן בציפוי. בכל מקרה, שיקום הפה לא תמיד נעשה בעקבות נזקים או ריקבון בשיניים, בזמן האחרון מאוד מודרני להרכיב כתרים לצורך אסתטי בלבד ולהראות עם חיוך של שחקן קולנוע.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה