יום שבת, 10 במאי 2014

זכיינות



עסק זכיינות - למי זה כדאי?
עסקי זכיינות מאד נפוצים בארץ ובתחומים מגוונים לרבות תחום המזון, ההלבשה, הקוסמטיקה ותחומים רבים נוספים. אנשים רבים מעוניינים להקים עסק זכיינות בגלל נקודת ההתחלה הטובה שעסק כזה מעניק לבעליו. ואכן, יש יתרונות רבים להקמת עסק זכיינות בכל הנוגע לשם ולמוניטין שמספקת חברת האם, בכל הקשור לשיווק המוצרים או השירותים והיכרות הלקוחות איתם, בכל הקשור לנוהלי הקמה, עבודה וניהול של העסק, אסטרטגיית שיווק כלל ארגונית וכדומה.
אנשים רבים רואים ביתרונות אלה נקודת התחלה מבטיחה והם מוכנים לשלם דמי זכיינות ואת עלות הקמת הסניף, לרבות אחוז מסויים מהרווחים לחברת האם על מנת להקים עסק עם פוטנציאל עסקי מחושב מראש. אבל יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני שנכנסים לעסק זכיינות כדי להבין האם זה מתאים לנו או לא.
 
זכיינות
שליטה מוגבלת בעסק
הקמת עסק זכיינות בחברה מוכרת יכול להיות נקודת התחלה טובה מבחינה עסקית, אבל חשוב לדעת כי גם בהקמת עסק מסוג זה יש צורך בהון התחלתי מסויים ויש חברות המתנות את קבלת הזיכיון בהון כזה ולא רק בלקיחת הלוואות. בנוסף, יש חברות זכיינות רבות הגובות תשלום עבור הזיכיון עצמו וגם זה כרוך בהוצאה לא קטנה. אבל הדבר החשוב מכל הוא יכולת השליטה על העסק.
אנשים עצמאיים באופיים שקשה להם לקבל מרות או הכוונה יתקשו לתפקד בעסקי זכיינות. בעסקי זכיינות מוכתבים מרבית הדברים על ידי חברת האם וטווח הניהול העסקי האישי מאד מוגבל. אנשים שאין להם בעייה אם צורת ניהול כזו מלמעלה והם מכירים את עצמם ככאלה שיכולים להסתדר במצבים אלה יוכלו להפיק את המירב מעסק זכיינות ויהנו מפריחה כלכלית ללא התנגשויות עם חברת האם על כל צעד ושעל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה