יום שבת, 6 בדצמבר 2014

GMAT



מהו מבחן GMAT?
GMAT הוא מבחן קבלה לתלמידי תואר שני במנהל עסקים. המבחן נהוג באוניברסיטאות המובילות בעולם וגם במוסדות הלימוד בישראל. המבחן כתוב בשפה האנגלית והוא כולל חלק ראשון של כתיבת חיבורים, חלק שני כמותי וחלק שלישי מילולי. המאפיין המרכזי של GMAT הוא שמדובר על מבחן אדפטיבי ממוחשב. המשמעות היא שכל שאלה במבחן GMAT מושפעת מהתשובה לשאלה הקודמת. 

המטרה של מבחן אדפקטיבי היא לשנות את דרגת הקושי בהתאם לידע של הנבחן. תשובה שגויה במבחן אדפטיבי מורידה את רמת הקושי של השאלה הבאה, כאשר בכל מקרה לא קיימת אפשרות לחזור אחורה כדי לפתור את השאלות הקודמות. השאלות האחרונות של הנבחן מייצגות את רמתו וכל הנבחנים מתחילים מרמה בינונית. 

תפקידו של מבחן GMAT בעולם העסקי
מבחן GMAT לא תמיד מנבא הצלחה בעולם העסקים. המבחן הוא בעיקר כלי לסינון בין מועמדים ללימודים והמשמעות שלו יחסית מוגבלת, אולם הוא עדיין משמש בתור אינדיקציה לחברות, ארגונים ועסקים בינלאומיים. הכנה אינטנסיבית של מספר שבועות משפרת בעשרות אחוזים את הציון המתקבל מהמבחן. הוא נועד לשמש לקבלה ללימודי מנהל עסקים, אשר בעצמם לא תמיד מצליחים לנבא את ההשתלבות בעולם האמיתי. 


הדיונים בעד ונגד מבחני GMAT אינם רלוונטיים עבור אנשים המעוניינים להתקבל ללימודים. הדבר החשוב הוא להיערך למבחן בצורה נכונה, להכיר את המבנה שלו וגם לעבור מבחנים לדוגמא. מבחינת מבנה, המבחן מתחיל בחיבור על שני נושאים עליהם יש לכתוב במשך 30 דקות בנפרד. בחלק השני עונים על 37 שאלות בסגנון אמריקאי ובחלק השלישי עונים על 41 שאלות בסגנון זהה. יש הפסקות רשות בין חלק מחלקי המבחן אולם תשובות שלא סומנו גוררות קנס ולכן עדיף לנחש אותן ולהימנע מפגיעה בציון.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    קורס GMAT הוא מאוד חשוב לאנשים אשר רוצים להתקדם לתפקיד ניהולי דרך תואר שני במנהל עסקים.
    אני סיימתי את ההכנה למבחני חשב שכר ואחרי שסיימתי את המבחן החלטתי כי אני לא רוצה לעבוד בתחום אלא רוצה לעבוד בתפקיד ניהולי.
    התחלתי לעשות את הקורס GMAT על מנת להיכנס לתואר שני (הציון שלי מהתואר הראשון היה גבולי) ואחרי שסיימתי את הקורס בהצלחה התחלתי את התואר השני שאותו סיימתי בהצלחה והתקבלתי לתפקיד ניהולי בתחום הפיננסים.

    השבמחק