יום שלישי, 30 בדצמבר 2014

חוק האנג'לים



חברת מטרה לפי חוק האנג'לים

חוק האנג'לים נועד לקדם את תעשיית ההיי טק ותעשיות עתירות ידע בישראל. בין השאר קובע החוק תמריץ מס לעידוד השקעות של יחידים בחברות סטארט אפ. השקעות אלו בחברות מטרה אמורות לעזור להן להפוך לחברות יציבות ומבוססות, להתבסס במשק ובעתיד לתרום לכלכלה. יחד עם זאת, חוק האנג'לים מגדיר במדויק אילו חברות עונות על ההגדרה של חברת מטרה ואילו תנאים צריכים להתקיים על מנת שהמשקיע יקבל את הטבת המס.
לפי החוק, חברת מטרה היא חברה ישראלית שקיבלה את אישור המדען הראשי של משרד התמ"ת לעיסוק בתחומי מחקר ופיתוח איכותי. הגדרה זו מאפשרת סינון בין חברות העוסקות בתחום תעשיות עתירות הידע בישראל, אך ללא אישור המדען הראשי. שנית, חברת מטרה לפי חוק האנג'לים אינה רשומה למסחר בבורסה לניירות ערך. כאן המטרה היא להעניק את ההטבה רק למשקיעים הבוחרים להעביר כסף לחברות קטנות וצעירות.




אחוזי השקעה והוצאות על מחקר ופיתוח

שאר התנאים להכרה בחברה כחברת מטרה לפי חוק האנג'לים מתייחסים לאחוזי ההשקעה וההוצאות על מחקר ופיתוח. ראשית, חברת מטרה היא חברה בה לפחות שלושת רבעי מסכום ההשקעה ששולם עבור המניות אכן משמש למימון מחקר ופיתוח. שנית, סכום דומה צריך להיות מוקצה להוצאות מחקר ופיתוח בישראל בלבד. שלישית, חוק האנג'לים אוסר על כך שבשנת ההשקעה ובשנה שלאחריה יהיו הכנסות החברה מעל 50% מהוצאות המחקר והפיתוח שהוצאו על ידה.
לבסוף קובע החוק כיצד צריכה חברת מטרה להקצות הוצאות מחקר ופיתוח לשם קידומו או פיתוחו של מפעל הנמצא בבעלותה. בנוסף, יש משמעות חוקית לשאלה מהו אחוז הוצאות המחקר והפיתוח של החברה מתוך כלל הוצאות החברה ולכל אחד מהתנאים תקופה בה עליו להתקיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה