יום שבת, 5 במרץ 2016

DRP



DRP - Disaster Recovery Plan או בעברית, תכנית התאוששות מאסון. ארגונים, עסקים וחברות יכולים למצוא את עצמם מול אסון בלי שהם התכוננו לכך. כדי להימנע מהתוצאות של האסון יש להכין מראש תכנית מתאימה לכך. את התכנית מומלץ להכין לכל מקרה שלא יהיה כיוון שבעת אסון רוב העסקים והחברות לא יודעים להתמודד עם האסון בצורה הנכונה ביותר. אי התמודדות עם האסון יכולה להוביל לפגיעה בחברה והיא יכולה לפגוע גם בסביבה של החברה (כמו למשל אנשים בסביבה וכמובן להשפיע על העובדים עצמם).

מי יכול להכין את התכנית

לרוב, מי שמכין
DRP יהיה מישהו חיצוני לחברה. כלומר, מי שנמצא בתוך החברה או הארגון לרוב לא יודע להכין את התכנית או שהוא עלול להתקשות להבחין מה באמת מאיים על החברה שבה הוא נמצא ואז הוא לא יכול להכין אותה כהלכה. חברה חיצונית אשר מתמחה בתחום זה מביאה איתה מקצועיות גבוהה בתחום והיא יכולה לראות אסונות שהחברה עצמה עשויה לא להבחין בהם.

 

מה מביאה איתה חברה חיצונית

חברה חיצונית מביאה איתה שני יתרונות בולטים:
1.      מקצועיות – חברה שמתמחה ביצירת DRP היא חברה שמביאה איתה מומחיות בתחום. את המומחיות החברה תאסוף דרך ניסיון העבר שלה עם חברות אחרות ודרך לימוד מקצועי. כלומר, החברה מעסיקה מומחים בתחום שהוכשרו לבצע את התכנית עבור החברות השונות.
2.      אובייקטיביות – החברה החיצונית שמתמחה בתחום DRP היא חברה אובייקטיבית והיא לא מונעת משיקולים של יחסים בתוך העבודה או החברה ומובן שהיא מביאה רק פתרונות שיכולים להתאים לחברה עצמה. היכולת של החברה להיות אובייקטיבית יהיה חשוב מאד כיוון שרק כך אפשר לראות מצבים שמי שנמצא בתוך החברה לא רוצה לראות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה