יום שני, 20 ביוני 2016

פרספקס - שפע של יתרונות

פרספקס הוא חומר גלם שנקרא גם זכוכית אקרילית. זהו חומר אקרילי חזק עם תכונות מרשימות. הוא עמיד מאוד ובעל שקיפות גבוהה, לכן משתמשים בו לעיתים קרובות לטובת ייצור לוחות פלסטיק שקוף. כמו כן, פרספקס משמש לצרכים פרטיים ותעשייתיים. מלבד לוחות פלסטיק הוא מגיע בתצורות של חומר מעובד, מוטות וצינורות ואפשר לייצר אותו בעוביים ובקטרים שונים לפי דרישות של הלקוח. מבחינת רמת שקיפות, את החומר ניתן להשיג כשקוף לחלוטין, שקוף למחצה, צבעוני, מבריק, מראה ומט. יש כמה מאפיינים שכדאי להכיר בהקשר של פרספקס. ראשית, מדובר על פולימר סינתטי שפותח כבר בשנת 1928. המשמעות היא שזהו חומר גלם נפוץ מכפי שנהוג לחשוב ואף משתלם מבחינה כלכלית. שנית, יש צורך בזיקוק 2 ק"ג של נפט כדי להפיק קילוגרם אחד של זכוכית אקרילית. תהליכי העיבוד השתכללו עם השנים וכיום הם באים לידי ביטוי במגוון שיטות חדשות.

איפה משתמשים בזכוכית אקרילית?

זכוכית אקרילית נמצאת מסביבנו במקומות שונים. היא משמשת לייצור תא הטייס של מטוסים אזרחיים ולייצור החופה במטוסי קרב, באקווריומים גדולים ואפילו בקירות המקיפים את הזירה של הוקי קרח. בעבר נהוג היה לייצר גם רהיטים מהחומר הזה ולנצל את העמידות שלו מפני שחיקה ובלאי. לזכוכית האקרילית יש גם יתרון של תחזוקה על פני סוגים אחרים של זכוכית או חומרים. קל לנקות אותה והיא נחשבת ידידותית יחסית לסביבה.

לסיכום, פרספקס הוא חומר שנפוץ בלוחות פלסטיק שקוף ובעוד שורה ארוכה של מוצרים. ניתן לבצע עיבוד, חיתוך וחריטה על פני זכוכית אקרילית מן הסוג הזה ולנצל היטב את היתרונות שלה. החומר מוכיח את עצמו כפתרון יעיל בתעשייה הפרטית והוא ללא ספק בעל פוטנציאל גבוהה בתעשיות נוספות.

פרספקס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה