יום שני, 26 בספטמבר 2016

פרספקס שקוף - זכוכית אקרילית

כיום ישנם תחליפים רבים לזכוכית, כאשר הפופולארי ביותר הינו הפרספקס. זכוכית הינה חומר עדין ויפה, אשר יוצר תחושה יוקרתית בכל מקום בו הוא מוצב, אולם בשל שברירותו ומורכבות העיבוד שלו קשה לעשות בו שימוש במקרים רבים, ולכן ישנו חיפוש תמידי אחר חומרים חלופיים לזכוכית. אחד החומרים היעילים ביותר שפותחו עם השנים הינה זכוכית אקרילית, אשר הינה בעצם זכוכית העשויה מפולימר ארוך של מולקולות בעלות מבנה חזק ביותר, כך שאנו יכולים ליהנות מיתרונותיה של זכוכית שקופה ומרשימה, וכן מחומר גלם חזק ויציב לאורך שנים אשר קל ביותר לעבד. לזכוכית אקרילית שמות רבים, והיא נקראת בין היתר גם פרספקס.

פרספקס שקוף משמש אותנו כיום לייצור מגוון רחב של מוצרים בתחומים שונים

לאחר המצאתו, הפך הפרספקס, ובייחוד פרספקס שקוף, לחומר גלם מבוקש ביותר בתעשייה בתחומים רבים- בתחום הבנייה אנו רואים שימוש בפרספקס שקוף כתחליף לזכוכית בכדי ליצור מבנים עמידים יותר, בתחום העיצוב אנו רואים שימוש בפרספקס בכדי לעצב רהיטים או פריטים דקורטיביים מיוחדים בעלי מראה של זכוכית, בתחום הייצור אנו רואים שימוש בפרספקס בכדי ליצור מוצרים כגון דיסקים ועוד. כמו כן, במקרים רבים בהם יש צורך ביצירת מבנים שקופים אך עמידים נעשה שימוש בפרספקס שקוף, לדוגמא בתא הטייס במטוסים רבים נעשה שימוש בחומר זה בכדי ליצור היקף לתא.

ניתן לראות כי פרספקס שקוף משתלב בענפים שונים, וכי הינו חומר גלם שימושי ביותר

בשל תכונותיו המיוחדות של הפרספקס, וכן עמידותו הרבה ויכולת העיבוד הקלה של חומר זה, הפך הפרספקס עם השנים לאחד מחומרי הגלם היעילים והפופולריים ביותר, וכיום אנו יכולים לראות שימוש בפרספקס שקוף במגוון רחב של מקרים, וכן בתחומים תעשייתיים שונים.

פרספקס שקוף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה