יום ראשון, 19 בדצמבר 2010

האח הגדול


האח הגדול – כמה הערות
הקרב על התנ"ך
כעבור שבוע פרץ בבית האח הגדול קרב אמיתי, קרב ראוי – הקרב על התנ"ך. מדובר באחד הנושאים הרגישים ביותר בתוך בית האח הגדול – הדת. אמנם בעונה הקודמת של האח הגדול לא היה מתמודד בתוך הבית, אבל בעונה הראשונה היה זה אשר סימוני שהביא את היהדות אל תוך הבית. תמיד יש קונפליקטים סביב התנ"ך, סביב המצוות וסביב היהדות.



מהות הקונפליקט
מצד אחד, יש בתוך האח הגדול אנשים שהם חילונים של ממש, כמו פרידה. פרידה לא רואה את התנ"ך ממטר. מבחינתה מדובר לעוד ספר מיני רבים, עוד ג'ורנל לשירותים. מצד שני עבור יורם מדובר בקודש הקודשים, שכן זה הספר שמגדיר את משמעות חייו ואת אורח חייו.
הצד של יורם
אפשר להבין את יורם כהן ואת תעצומת הרגשות שלו. זה לא רק בגלל שהוא בתוך האח הגדול. יש בחיים הבדל בין קודש לחו"ל. אי אפשר לקחת דבר כל כך גבוה כמו התנ"ך או תמונה של אהובים שלך או מכתב אהבה ולהכניס אותו לשירותים – זה פשוט צורם ברגש. מצופה מפרידה לבוא לקראת, להתגמש מעט ולהתחשב.
הצד של פרידה
מצד שני פרידה יודעת שהיא לא מוכנה להתקפל בפני אחרים. יש לה את האמת שלה והיא לא בתוך בית האח הגדול בשביל להיות בסדר עם כולם. מההתחלה היא אומרת מה שהיא רוצה ואומרת את האמת בפנים. התנ"ך באמת לא אומר לה כלום ולכן היא לא מוכנה לעשות הצגה כאילו הוא קדוש וכאילו באמת אסור להכניס אותו לשירותים.



הסכסוך הגדול בין הדיירים של האח הגדול
בכל עונה של האח הגדול, בשלב מסוים חייבים ליווצר 2 מחנות שונים. המחנאות היא חלק מטבע האדם והבסיס למחנאות הוא הרגש שלנו. במהלך השבוע וחצי הראשונים של האח הגדול, יש כמה מתמודדים שצברו מתחים רגשיים. יורם כהן אסף לעצמו כמה יריבים כמו: פרידה, נופר ודנה רון. זה יכול להיות בסיס למחנה שנגדו.
מי יתייצב לצידו של יורם?
כל מי שלא מסוכסך איתו, או מסוכסך עם המתחרים שלו או שיש לו רגש חזק ושורשי כלפי היהדות וכלפי התנ"ך. בכל זאת אנחנו יהודים ויש אנשים שלא מסוגלים לראות זלזול שכזה בדת.
סכסוכים בתוך האח הגדול
אל תדאגו, יהיו לנו עוד הרבה עימותים וסכסוכים בתוך הבית, יורם כהן הוא פשוט קטליזטור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה