יום שבת, 28 ביולי 2012

מערכת ניהול תוכן


מחזור חיים של מערכת ניהול תוכן
הדינאמיות של האתר שלכם חשובה כיום לצורך קידומו. מערכת ניהול תוכן מאפשרת כלים כדי לנהל תוכן דיגיטלי במיוחד באתרי אינטרנט שונים. המידע הקיים עובר שלבים שונים ויש לתאם ולנהל את מחזור החיים הזה באופן יעיל ומסודר. מערכת ניהול תוכן מאפשרת את הניהול השוטף של חיי המידע מיצירתו ועד לסילוקו מתוך המערכת ברגע שאינו רלוונטי עוד. כדי להבין את כיצד עובדת מערכת ניהול תוכן יש להבין תחילה את השלבים השונים שהמידע עובר.
יצירת המידע
כל ניהול מערכת תוכן מתחיל ביצירת מידע. כל פריט מידע עובר את השלב הזה שכן ללא יצירתו לא יוכל לעבור את כל השלבים המחכים לו בהמשך הדרך. יצירת המידע או התוכן על ידי אדם כל שהו או על ידי תהליך מובנה בתוך המערכת הוא הבסיס לניהול המערכת. ללא יצרית מידע אין מערכת ניהול תוכן. מידע יכול להגיע למערכת על ידי כותב, ידיעת חדשות, סריקת מסמך וכיוצא באלה. ברגע שהמידע מוזן מערכת ניהול תוכן יכולה להתחיל לעבוד.
מערכת ניהול תוכן

עריכה ופרסום המידע
ברגע שפריט המידע חשוב ורלוונטי לקהל הצרכנים יש צורך לערוך אותו כדי שיהיה מוגש בצורה הנוחה ביותר וגם בצורה המאפיינת את הגוף המפרסם. לאחר העריכה התכנית והלשונית של המידע ישנו אדם שמאשר את המידע לפרסום. זהו העורך.
יש שמידע מסויים נעטף בחומרים גרפיים שונים וכך מכינים את המידע לפרסומה הסופי. ברגע שמסיימים את תהליך העריכה המידע מפורסם ברבים. יש מקרים בהם מערכת ניהול תוכן תתרגם מידע לקהל מסויים לפני פרסומו.
ארגון ארכיון למידע
מערכת ניהול תוכן מאפשרת לכל פריט מידע להישמר בגרסאותיו השונות כדי שתמיד יהיה ניתן לצפות בגירסה קודמת של המידע או התוכן. מערכות ארכיב שונות ממערכת למערכת ויש פרמטרים שונים לארגון ארכיון לנוחות המשתמש.
הוצאה מן המערכת
השלב האחרון של מערכת ניהול תוכן הוא הוצאת כל המידע הלא רלוונטי מן המערכת. למעשה, גם לאחר הוצאת הפריטים מן המערכת הם נשמרים במקום סגור אך לא יופיעו עוד כפריטים בתוצאות חיפוש של הצרכנים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה