יום ראשון, 15 ביולי 2012

כניסת השבת

"וישבת ביום השביעי מכל מלאכתו" - (בראשית ב, ב)


אך זהו אינו המקום היחידי במקורות היהודים בו מוזכרת השבת. למעשה מדובר במצווה הראשונה שקיבל האדם מהבורא, מייד לאחר בריאת העולם ובמצווה החשובה לכל יהודי המסמלת את בריאת העולם בידי הבורא. השבת הוא יום מנוחה עבור היהודים, שכן היום שמוקדש כולו לקדושה, התרוממות הנפש, לימודי תורה ותפילה. אי שמירת השבת נחשבת לחטא חמור שדינו מוות בסקילה (מוות החמור מבין ארבעת מיתות של בית דין). כדי לשמור על השבת יש לדעת את זמני כניסת השבת, משהו שאפשר היום לברר בכל אתר אינטרנט בנושא יהדות, עיתון או בית הכנסת הקרוב לביתכם. זמן הדלקת הנרות הוא לפני כניסת השבת (כ- 20 דקות לפני השקיעה) והזמן המאוחר ביותר הוא הזמן המופיע בלוח זמני כניסת השבת. 

זמני כניסת השבת

לוח הזמנים העברי שונה מהלוח הלועזי, לכן זמני כניסת השבת משתנים משבוע לשבוע, מחודש לחודש. כניסת השבת חלה ביום שישי מייד בסמוך לשקיעה ואילו יציאת השבת חלה ביום שבת אחרי צאת הכוכבים. בזמני כניסת השבת תלויה המצווה של הדלקת נרות וקידוש השבת (סוף זמן קריאת שמע). לכן, חשוב מאוד בטרם השבת נכנסת לבדוק את זמני כניסת השבת. ניתן לבדוק באמצעות עיתונים, אתרי אינטרנט בתחום היהדות או לברר בבית הכנסת הקרוב לביתכם.

כניסת השבת


שבתות מיוחדות

ישנן שבתות מסוימות בלוח העברי נחשבות לשבתות מיוחדות, בהן בנוסף לשבת עצמה מציין העם היהודי מאורע מיוחד. בין שבתות מיוחדות: שבת שובה או שבת תשובה (בין ראש השנה ליום הכיפור), שבת שירה (השבת בה קוראים את פרשת בשלח החלה בסמוך לט"ו בשבט), ארבע פרשיות (שבת שקלים, שבת זכור, שבת פרה, שבת החודש), שבת הגדולה ועוד.

כניסת השבת בחו"ל

את זמני כניסת השבת אפשר לברר גם אם הינכם נמצאים בחו"ל. כיום ברשת תמצאו אתרי אינטרנט רבים בתחום היהדות (בכל השפות) המאפשרים לברר את זמני כניסת השבת בכל נקודה גיאוגרפית על פני כדור הארץ. ידוע כי רבים מהשוהים בחו"ל, גם לא יהודים חרדים, נוהגים לקבל את השבת ולשמור על מצוותיה.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה