יום רביעי, 5 בספטמבר 2012

שירות לאומי לבנות קווקזיות


שירות לאומי לבנות קווקזיות – להשתלב בחברה
שירות בצבא הוא דבר לו מחויבים רוב אזרחי מדינת ישראל. מדוע רק "רוב" ולא כלל האוכלוסייה? כיוון שיש קבוצות מסוימות הפטורות מחובה זו. לאחרונה התפרסמו ממצאים מדאיגים המשויכים לעדה הקווקזית בכל הנוגע לשירות של בניה בצבא. הממצאים מראים כי אחוז גבוה מהם אינו מסיים את שלוש שנות השירות, שאחוז גבוה מהם נאסר במהלך השירות הצבאי וכי אחוז מאד קטן מהם ממשיך לקצונה. 
הממצאים הושוו עם יתר המתגייסים והתגלה פער משמעותי. יש הטוענים כי הדבר נובע בגלל קליטה לא טובה וכי המדינה אינה עושה די כדי לקלוט נערים אלה. השילוב בחברה הוא שאמור להביא את בני העדה הקווקזית לשוויון גם בתחום זה , ומה עם הבנות הקווקזיות?
בנות קווקזיות והמסורת של העדה
בעוד הבנים הקווקזים עוברים שירות צבאי לא קל, הבנות הקווקזיות ברובן אינן משרתות בצבא. המסורת של בני קווקז לא מאפשרת להם לשלוח את הבנות לצבא בגלל שהנוהג בעדה הוא שהבת עוזבת את בית הוריה רק לאחר שהתחתנה. מסורת זו מעכבת את הבנות מלהתפתח ולא רק את שירות הצבאי שלהן. בנות אלו לא יוכלו ללמוד במכללות או בכל מוסד לימוד אחר בטרם יתחתנו, אך לאחר החתונה הן יהיו נתונות ללחץ ללדת כמה שיותר מהר . 

בנות קווקזיות והשירות הלאומי
בנות רבות מהעדה הקווקזית מוצאות בשירות הלאומי פתח לתרום למדינה למרות איסורי המסורת של עדתם. רבות מן הבנות הקווקזיות עומדות על שלהן בטענה כי יש לשרת גם את המדינה ולא רק את חוקי העדה והן מתנדבות לעשות שירות לאומי לבנות קווקזיות שנותן להן גם סיפוק וגם תחושת שייכות והתערות בחברה הישראלית .
שירות לאומי – השתלבות בחברה
למרות המסורת העדתית הקשוחה רבות מן הבנות הקווקזיות מוצאות את העוז לעמוד מול הוריהם ולשכנע אותם כי ההתנדבות לשירות לאומי איננה פוגמת באפשרות שלהן למצוא בעל בעתיד, אלא שזה פותח אפשרויות נוספות בפניהן. הן רואות את ההשתלבות בחברה כמפתח לעתידן ולכן הן מתעקשות לעשות  שירות לאומי ולתרום בצורה משמעותית למדינה .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה