יום שישי, 21 בספטמבר 2012

התנדבות לצה"ל


לצערם של רבים, לא כל אזרח ישראלי יכול להתגייס לצה"ל. יש טווח של סיבות ומגבלות שבגללן צה"ל לא יגייס אדם זה או אחר לשירות צבאי רגיל, אבל אין זה אומר שקלו כל הקיצין. יש אפשרות להתנדב לצה"ל. מה מייחד את אותם אנשים אשר מבצעים התנדבות לצה"ל ? האם יש קווי דמות לאנשים המעדיפים לבצע התנדבות לצה"ל ? אלו אנשים ניתן לראות בשורות אותם מתנדבים ומדוע הם מוותרים על השירות לצה"ל ? כל התשובות במאמר הבא.

מיהם המתנדבים ?

האנשים אשר בוחרים לבצע התנדבות לצה"ל, נמנים על כל סוגי האנשים שהצבא לא אישר את גיוסם בפועל. הסיבות הקשורות באי גיוסם, אינן קשורות לעניין פלילי, אלא לרוב מסיבות כמו עודף גיוס או בעיות בריאותיות, שהצבא חושש לקחת אחריות עליהם, במסגרת הגיוס הצבאי של הנערים הללו. למרות הבעיות והקושי, מעדיפים רוב הצעירים הללו, לשרת נאמנה את המדינה ולבצע התנדבות לצה"ל .

מתנדבים מקצוות העולם

בין מתנדבים לצה"ל, ניתן לראות גם יהודים המבצעים עלייה בפועל. המון יהודים, מבצעים עלייה על מנת לתרום את חלקם ומבצעים התנדבות לצה"ל. סיפור אחד, הוא לרוב, סיפור המובא מבין אלפי סיפורים, בנוגע למתנדבים לצה"ל , העוזבים את משפחתם שמעבר לים ובוחרים לתרום את חלקם בצורה התנדבותית. המוני מתנדבים לצה"ל, עושים זאת על מנת לממש את אהבתם לארץ. דרך אחת להגשמת אהבה זו, טמונה בתרומה לצבא הגנה לישראל .

על "שר- אל" ועל מתנדבים לצה"ל

במסגרת האהבה לצה"ל ובזכות עלייה גדולה של יהודים אשר מתנדבים לצה"ל ,גדלה ועלתה המשמעות בקרב יהודים בגולה ואפילו לארץ, למונח התנדבות. כמו כן, בעקבות ההצלחה, הוקמה אגודה העונה לשם, "שר- אל". יחידה התנדבותית זו, הוקמה על ידי תא"ל במילואים, ד"ר אהרון דוידי. במסגרת הצלחת פרויקט זה, הפך הדבר לדבר קבע. כמדי שנה, עולים יותר 10.000 עולים ותורמים את חלקם ההתנדבותי לזמן של שבועיים עד שלושה, במסגרת פרויקט זה. הרצון ואהבת ישראל, הם הגורמים לבצע את פעולת ההתנדבות ממקום כנה אך בעיקר אמיתי . 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה