יום שישי, 1 בנובמבר 2013

תביעות ביטוח לאומי



מספר דוגמאות של תביעות ביטוח לאומי
אם אתם מעוניינים לברר האם אתם עומדים בקריטריון כזה או אחר על מנת לקבל כספים שונים מן המוסד לביטוח לאומי, המאמר שלפניכם יעשה עבורכם סדר. במאמר זה נסקור כמה וכמה דוגמאות של תביעות ביטוח לאומי אשר מהוות את עיקר סוגי התביעות נגד המוסד לביטוח לאומי הממונה על מימוש הזכויות הללו במדינת ישראל.

נכות כללית – קצבת הנכות משולמת לאנשים אשר עקב נכותם נפגעו בכושר השתכרותם ובמידה והם עומדים בקריטריונים של גיל העבודה, נכות רפואית של לפחות 60% וכדומה. גם עקרות בית זכאיות לקצבת נכות ובתנאי שנקבע להן 50% נכות רפואית אשר מגבילה אותם מלבצע את עבודות הבית הרגילות.
פגיעה בעבודה או מחלת מקצועתביעות ביטוח לאומי זו היא בגין פגיעה בזמן העבודה או מחלה אשר נגרמה כתוצאה ישירה מאופי ומקום העבודה. אנשים אשר איבדו את כושר העבודה או ההשתכרות שלהם אחרי הפגיעה זכאים לקצבה מאת הביטוח הלאומי, וכמו כן לטיפול רפואי חינם מטעם הביטוח הלאומי. במידה ונותר נכה יהיה האדם שנפגע זכאי לקצבת נכות לאחר החלטת הוועדה הרפואית שבפניה יופיע. במידה ונפטר חלילה, הרי שיקבלו בני משפחתו שהיו תלויים בו את הקצבה או המענק אשר מגיע להם על פי החוק במדינת ישראל.
גמלת ניידות – תביעות ביטוח לאומי אלה מגיעות למי שיש לו ליקויים ברגליים המגבילים אותו בניידותו.
נפגע פעולות איבה – גם תחום זה הוא באחריות המוסד לביטוח לאומי והוא מעניק הטבות שונות ותגמולים כספיים שונים המיועדים לסיוע ולתמוך בהחלמתם.
נפגעי תאונות אישיות – במסגרת תביעות ביטוח לאומי בגין תאונות אפשר לתבוע גם בגין תאונה אישית. החוק מזכה את הנפגע שבמידה ועקב התאונה איבד את כושר העבודה שלו או את יכולתו לתפקד.
בנוסף לתביעות ביטוח לאומי אלה ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי למי שנפגע מגזזת, לתבוע פיצויים לאנשים שנפגעו מפוליו וכיוצא באלה. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום זה על מנת להבין את העומד בפני התובע ומה הזכויות שאותם הוא יכול לתבוע בכלל על פי החוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה