יום שני, 7 בדצמבר 2015

על מחלת מקצוע


מחלת מקצוע היא מחלה או הידרדרות של המצב הבריאות בשל העבודה אך שאינה כתוצאה של פגיעה ישירה בעבודה, כלומר תאונת עבודה. המחלה נגרמת בשל תהליך ממושך של עבודה שלא מגינה על העובד כמו למשל סביבה ארגונומית שאינה מתאימה לעובד, חשיפה לחומרים מסוכנים ופעילות שיכולה להשפיע על מצבו הנפשי של העובד. ההשפעה של המחלה תהיה לרוב הדרגתית, כמו למשל כאב שהולך ומחריף ובסופו של דבר המחלה יכולה לפגוע בצורה משמעותית ביכולת לעבוד ומכאן גם נעשית פגיעה ביכולת ההשתכרות.

אלו מחלות נחשבות בתחום המקצוע

לא כל מחלה שהמקור שלה הוא עבודה תיחשב כמחלה של מקצוע. ישנה רשימה מסודרת של ארבעים מחלות שנחשבות למחלות מקצועיות. מי שיש לו מחלת מקצוע שהיא אחת מבין ארבעים המחלות יכול לפנות לקבלת פיצויים מתאימים. חשוב לדעת כי כל אחד שיש לו מחלה מהרשימה יכול להיות זכאי לקבל פיצויים מהביטוח הלאומי כדי להקל על מצבו ואין זה משנה מה הסטטוס שלו באותו רגע נתון.

פניה אל הביטוח הלאומי

כדי לקבל פיצויים בגין מחלת מקצוע מביטוח לאומי לא מספיק להוכיח שהמחלה קיימת אלא יש להוכיח קשר ישיר בין המחלה לבין העבודה. כלומר, יש להוכיח שמה שגרם למחלה הוא העבודה עצמה. למשל, במקרים של סרטן העור שיכול להיחשב כמחלת עבודה יש להוכיח שהסרטן הוא בשל חומרים מסוכנים בעבודה או חשיפה ממושכת לשמש במסגרת העבודה.

עזרה בהגשת החומר הרלוונטי


חשוב להבין כי פניה אל הביטוח הלאומי לצורך הוכחת מחלת עבודה יכולה להשפיע על מי שאיבד את היכולת שלו לעבוד. לכן, יש צורך להכין היטב את התיק ואת הפניה אל המוסד. מי שרוצה בכך יוכל להיעזר בבעל מקצוע מומחה בתחום כדי לבצע את התהליך כראוי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה