יום רביעי, 6 בספטמבר 2017

תמ"א 38 2



כיצד משפיע תיקון תמ"א 38 2 על ציבור בעלי הדירות?
בעלי דירות במבנה ישן שקיבל היתר בנייה לפני חודש ינואר 1980 צריכים לדעת שמותר להם לבצע תמ"א 38. תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה קובעת שבתמורה לזכויות בנייה מסוימות יכולים יזמים לחזק את המבנה, ולמעשה להעלות את ערך הנכס ולשדרג אותו עבור הדיירים. בנוסף, החל מחודש פברואר 2010 נכנס לתוקף תיקון תמ"א 38 2 ועל פיו אפשר לא רק לחזק את המבנה הקיים אלא להרוס אותו לחלוטין לפני בנייה מחדש.

המשמעות של תמ"א 38 2 היא השפעה ישירה על ציבור בעלי הדירות. ראשית, בזכות התיקון הזה יש יותר יזמים שמתעניינים באופציה של תמ"א 38. היזמים יודעים שמשתלם להם להרוס את הבניין ולהתאים אותו לסטנדרטים מודרניים, להגדיל את הדירות ולמכור אותן במחיר גבוה. שנית, התיקון מעלה את ערכן של הדירות הקיימות. בעלי דירה בבניין ישן גם לא צריכים לחשוש מפני תהליך הבנייה כי במסגרת תמ"א 38 2 מחויב היזם לדאוג להם לפתרונות מגורים אלטרנטיביים.

תהליך תמ"א 38 2 ברחבי הארץ
הדרך הנכונה לתאם תמ"א 38 2 היא לבחור יזם מקצועי ואמין. רצוי לבדוק את הניסיון של היזם עם פרויקטים מורכבים מן הסוג הזה ולקבל עליו כמה שיותר המלצות. צריך גם לערב עורך דין אובייקטיבי שמייצג את האינטרסים של בעלי הדירות מול היזם, לקרוא היטב את הפרטים המופיעים בחוזה ולוודא שמדובר בנוסח מקובל וסטנדרטי.

תהליך תמ"א 38 2 של הריסת בניין קיים ובנייה מחדש דורש כמובן זמן ומשאבים. יש להתאזר בסבלנות לאורך התהליך ולקבל עדכונים מהיזם. העדכונים מאפשרים לבעלי הדירות לתכנן היטב את משך הפרויקט ולעבור אותו בהצלחה יתרה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה