יום שבת, 31 בינואר 2015

טיול בפירנאים בתקציב לכל כיס



גם תיירים עם תקציב מוגבל יכולים ליהנות ממה שיש לטיול בפירנאים להציע. ראשית, יש להזכיר כי רכס הפירנאים מפריד את חצי האי האיברי מאירופה ולכן מהווה גבול טבעי בין ספרד לצרפת. המשמעות היא שניתן לנחות באחת המדינות ולהמשיך ממנה למדינה השכנה. מבנה זה של רכס הפירנאים הוא בעל פוטנציאל משמעותי לחיסכון בהוצאות. שנית, המטבע בו משתמשים לאורך טיול בפירנאים זהה. גם בצרפת, גם בספרד וגם בנסיכות אנדורה הנמצאת במרכז הפירנאים משתמשים באירו בתור המטבע המקובל. בצרפת ובספרד אפשר להחליף כסף בבנקים, בעוד באנדורה יש כספומטים בכל מקום אליו מגיעים תיירים.

מומלץ לנצל את מסילת הרכבת המרכזית בצד הצרפתי ולעבור לאורך כל רכס הפירנאים. מי שמתחיל בספרד או לחילופין מסיים שם את הטיול, יכול להשתמש ברכבת כדי להגיע לברצלונה, לרידה ואחר כך סן סבסטיאן. יש גם קישורים של אוטובוסים מתחנות הרכבת המרכזיות ורשתות התחבורה הצרפתיות והספרדיות מעניקות תנאים נוחים לטיול בפירנאים. 



לינה ואוכל סביב הפירנאים
שתי אפשרויות הלינה הזולות העומדות לרשות תיירים המתכננים טיול בפירנאים הן בקתות ההרים ואתרי המחנאות. מחיר הלינה תלוי בתנאי המקום, אולם באופן עקרוני העלות של לינה באתרי מחנאות נמוכה מהעלות הממוצעת של לינה בבקתות. אפשרויות זולות אחרות הן אכסניות נוער המפוזרות לכל אורך רכס הפירנאים גם בספרד וגם בצרפת. 

יש מגוון עצום של מסעדות בערים, בבקתות ולצד נקודות התיירות המרכזיות של טיול בפירנאים. אפשר להצטייד במזון לפני שיוצאים לטיול היומי או לעצור להפסקות. מי שיוצא לטרקים של מספר ימים צריך להיערך בצורה נכונה בעזרת רכישת אוכל בעיר גדולה. חנויות המכולת בכפרים סגורות ביום ראשון והמגוון שלהן קטן משמעותית מרשתות המזון בערים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה