יום שבת, 31 בינואר 2015

משקפיים



השוואת מחירים בין משקפיים
פערי המחירים בין מותגים ודגמים שונים של משקפיים יכולים להגיע לעשרות אחוזים. מדי שנה אנו נתקלים במחירים שונים עבור משקפי ראייה, שמש, מגן או אפילו תלת מימד. המאפיין המשותף היחיד לכל הדגמים הוא שמדובר על התקן המורכב על הפנים. ההתקן כולל צמד עדשות שאחוזות בתוך מסגרת וזאת כדי להבטיח שכל עדשה תישאר מול אחת העיניים. עם זאת, המחיר נקבע לא רק לפי הדגם אלא גם לפי עובי העדשות, איכות המסגרת או המותג.



השוואה יעילה בין משקפיים מבוססת על סינון גס. בשלב הראשון יש להחליט האם מחפשים אחר התקני ראייה לצרכים רפואיים, התקן להגנה מפני קרינה ישירה של השמש או התקן עם ערך אופנתי מיוחד. בכל חנות המציעה אביזרי ראייה למכירה ניתן לראות קטלוג מגוון של התקנים מסוגים שונים. השוואה בין התקנים לפי הסיווג הראשוני חוסכת זמן והוצאות. בשלב השני ניתן לבחור התקני ראייה לפי היצרן. יצרן מוכר, מפורסם ובעל מוניטין יגבה מחיר גבוה גם עבור ההתקן וגם עבור העדשות.

המחיר לא קובע את האיכות
השאיפה לרכוש משקפיים במחיר אטרקטיבי לא צריכה לבוא על חשבון איכות החיים והראייה. מערכת הראייה מורכבת מהעין, מעצב המשדר את התמונה אל המוח וממסלולי הראייה המוחיים האחראיים על פיענוח התמונה. אף התקן ראייה לא יכול לטפל בליקוי לצמיתות אלא פשוט לשמש בתור אמצעי עזר. זו הסיבה שכדאי להשקיע במשקפיים איכותיים. עדיף לשלם עוד כמה מאות שקלים על עדשות בהתאמה אישית, על מסגרת נוחה ועל התקן יעיל מאשר לגרום לפגיעה באיכות הראייה.

היום אפשר להשיג מחירים נוחים על משקפיים איכותיים. הדבר החשוב הוא להשקיע בבחירת ההתקן המתאים ולא לשכוח להתייעץ עם רופאי עיניים.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה