יום שישי, 15 ביולי 2016

ממירים קטליטים




מדוע רכבים צריכים ממירים קטליטים?

ממירים קטליטים
מפחיתים את רמת הזיהום של כלי רכב. רכב עם ממיר מזהם עד פי 10 פחות מאשר רכב ללא ממיר. זהו נתון מדהים, העולה בקנה אחד עם שאיפות יצרניות הרכב ועם חברות העוסקות בשמירה על איכות הסביבה. מעבר לכך, גם הצרכנים והנהגים נהנים מהיתרונות הרבים. בעזרת הממירים ניתן לשמור על אורך חיי הרכב ולמנוע הצטברות תקלות או הוצאות בלתי רצויות. הממיר הוא חלק צינורי המשנה כמעט לחלוטין את אופי הפעילות של מערכת הפליטה ברכבים בעלי מנוע בעירה פנימית. 



ממירים קטליטים מורכבים לרוב בין סעפת הפליטה של הרכב לבין דוד העמעם המרכזי. הממיר בנוי מדוד מתכת המכיל בתוכו מבנה קרמי. תפקידו של המבנה לתרום לשלוש התגובות המתבצעות בתוך ממירים קטליטים תלת שלביים: חמצון של פחמן חד חמצני לפחמן דו חמצני, פירוק תחמוצות חנקן לחנקן וחמצן וחמצון פחמימנים לפחמן דו חמצני ומים.


עמידה בתווי התקן והעלאת סיכויי ההצלחה במבחן הרישוי

נהגים התוהים מדוע רכבים צריכים את הממירים יכולים לבדוק גם את העמידה בתווי תקן. כידוע, בכל רחבי העולם יש כיום תווי תקן הבוחנים את רמת זיהום האוויר של רכבים מסוימים. בעלי רכבים שאינם עומדים בתווי התקן נדרשים לעיתים לשלם קנסות. בעזרת הוספת ממירים קטליטים ניתן למנוע תשלומים מן הסוג הזה, בעיקר בשל העובדה שהממיר מבטיח עמידה בתקנים המקובלים. ממירים קטליטים מתאימים לכלי הרכב הנעים על כבישי ישראל והם נושאים את תווי התקן המקובלים באירופה, בארצות הברית ובמדינות נוספות.

מלבד האמור לעיל, הממירים החדשים מאפשרים לכלי רכב מזהמים לעבור את מבחן הרישוי השנתי בהצלחה. הממירים מורידים את כמות זיהום האוויר וכך מעלים את סיכויי ההצלחה עבור הבעלים.


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה