יום רביעי, 27 ביולי 2016

תמהיל משכנתא



האזרח הקטן אל מול הבנקים בישראל
המצב הכלכלי כיום של אנשי מעמד הביניים בישראל אינו מזהיר לרוב. יוקר המחיה, מחירי הנדל"ן ועוד גורמים לחיינו להרגיש לעיתים כמו מרדף בלתי נגמר אחרי הכסף. חשוב לנו לחסוך בכל דרך ומקום אפשריים, על מנת לגמור את החודש, לצאת מהמינוס ואפילו להחזיק בצד חסכונות. אחד הגורמים אשר מביאים לכך שנבזבז את כספנו בלי לשים לב הוא הבנק. הבנק אשר יודע תמיד להתקשר ולהתריע בכל חריגה קטנה לכיוון המינוס, עושה עלינו קופה ואנחנו בכלל לא יודעים. חשוב מאוד להכיר את הדרכים השונות לחסוך כסף כתוצאה מהתנהלות נכונה מול הבנק. אין ספק כי תגלו שיש סכום מסויים שאתם פשוט מפסידים במקום לחסוך.

שינוי תמהיל משכנתא


אין הרבה משקי בית בישראל שלא משועבדים למשכנתא ומעבירים לבנק בכל חודש סכום ניכר מההכנסות. ההחזרים החודשיים של המשכנתא מורכבים מסכום ההחזר על ההלוואה ומהריבית. גובה הריבית על ההלוואה נקבע על פי מסלול המשכנתא שבחרתם. רבים נשארים עם תמהיל המשכנתא המקורי. עם זאת, תמהיל משכנתא שהיה משתלם בעבר, עלול כבר לא להיות תמהיל משכנתא משתלם כיום. שינוי תמהיל המשכנתא, או מחזור משכנתא, עשוי לחסוך לכם סכומים משמעותיים.





בשינוי תמהיל משכנתא אנו משנים את הריבית אותה אנו משלמים לבנק, ובוחרים במסלול משכנתא המתאים יותר למצבנו הכלכלי הנוכחי.

התנהלות נכונה מול הריביות

הבנק גובה מאיתנו ריביות שונות ומגוונות. כמעט כל פעולה המתבצעת אל מול הבנק גוררת ריבית שמופיעה לאחר מכן בתדפיסי הבנק. הבנקים בישראל עושים סכומים אדירים בכל שנה כתוצאה מהריביות. חלק מהריביות הן הכרחיות ולא ניתן להתחמק מהן. עם זאת, ישנן ריביות רבות שאנחנו משלמים סתם. ייתכן כי מדובר בריביות שבסוג חשבון אחר לא היינו צריכים לשלם, או בפעולות שניתן לבצע בצורה אחרת ולחסוך בה את הריבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה