יום שלישי, 12 ביולי 2016

רוצים להתחיל פינוי בינוי ויש דייר סרבן?



יש המון יתרונות במימוש הפרויקט של פינוי בינוי. בתור דיירים הרווח הוא הרי עצום - בתוך תקופה של פחות משנתיים, אתם זוכים לקבל דירות חדשות לגמרי, מרווחות בבניין חדש עם ביקוש גבוה מאד -  בלי שהייתם צריכים כמעט להוציא כסף מכסכם. עם זאת יש בעיה - לא כל הדיירים חושבים כמוכם, שהמימוש של פינוי בינוי הוא רעיון טוב כל כך. אז מה עושים כשיש דייר סרבן? האם יש בכלל מה לעשות? בואו נראה מה החוקר אומר.

תלוי בכמות ובסיבת הסירוב
קודם כל צריך להבין שלפי החוק, אם פרויקט פינוי בינוי גורר התנגדות של יותר מחמישית מכלל בעלי הדירות בבניין - בכל מקרה אין מה לעשות, לא משנה מהי הסיבה להתנגדות שלהם. זה אומר שכדי להתחיל לפעול בנשוא, יש לגייס לפחות שמונים אחוז מכלל הדיירים בבניין שיהיו בעד הפרויקט.
כעת, אם רק 20 אחוז ומטה מהדיירים מתנגדים למימוש של פינוי בינוי, הרי שהחוק קובע שבמידה והם מתנגדים מסיבה שאיננה עניינית - מותר לבעלי הדירות האחרים לתבוע אותם על אובן הרווח שהיה יכול להיות להם, לו הפרויקט של פינוי בינוי היה מתממש. ההנחה היא שאותם בעלי דירות סרבנים או ישלמו סכום עצום - או כמובן, ייאותו להסכים לפרויקט.

מהי סיבה שאיננה מוצדקת?
אולם לעניין החוק - מהי סיבה לא מוצדקת או לא עניינית למימוש של פינוי בינוי? זה מאד תלוי. דייר סרבן יכול להגיד שהוא מסרב עקב בעיה בריאותית במעבר, או משום שהוא לא סומך על הקבלן או היזם - ואלו סיבות שנחשבות לגיטימיות לגמרי לסירוב והחוק לא חל עליהן. לעומת זאת, אם הדייר מסרב מתוך נקמנות או שהוא מסרב להסביר מדוע - הוא מוכר כדייר סרבן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה