יום חמישי, 26 במרץ 2015

הלוואה לעסקים קטנים



מה בודקים בעת נטילת הלוואה לעסקים קטנים?

הלוואה לעסקים קטנים יכולה לשמש בתור פתרון פיננסי עבור שורה ארוכה של צרכים. מבחינת בעל העסק, חשוב לבצע בדיקות מוקדמות ולברר את האטרקטיביות של ההלוואה מול פתרונות מימון אחרים. הבדיקה העיקרית היא לגבי תנאי הקרן וסכום ההלוואה. רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע לשאול על התקופה עבורה ניתנת ההלוואה ועל הריבית. לאחר מכן ניתן להיכנס לעובי הקורה ולשאול על העמדת בטחונות או ערבים. הלוואה לעסקים קטנים יכולה להתאים לטווח קצר וארוך ובעת הקמת עסק חדש היא דורשת לעיתים ערבויות אישיות של הבעלים.
עוד נושא שחשוב לבדוק לפני נטילת הלוואה לעסקים קטנים הוא הקריטריונים. בניגוד לסברה הרווחת, לא כל בעל עסק קטן יכול לקבל הלוואה. הגוף המעניק את ההלוואה מגדיר קריטריונים ברורים עבור השגת המימון. מטרת הקריטריונים היא להבטיח את האינטרס של הגוף המממן ולמנוע מצב בו הלוואה אינה מוחזרת בזמן. 




הגשת בקשה לקבלת הלוואה לעסקים קטנים

לאחר הבדיקות המוקדמות אפשר לעבור לשלב של הגשת הבקשה עבור קבלת הלוואה לעסקים קטנים. בעל עסק שאינו מכיר את שוק ההון יכול להתייעץ עם אנשי מקצוע, לקרוא מידע באתרי אינטרנט או לבדוק מול קולגות ובני משפחה את אפשרויות המימון השונות. בעת הגשת הבקשה נדרש בעל העסק למלא טופס ולבחור את המסלול. רוב ההלוואות ניתנות במסלולים של ריבית פריים, ריבית צמודת מדד או ריבית קבועה והלוואה צמודת דולר.
לסיכום, נטילת הלוואה היא שיאו של תהליך ארוך הכרוך בלא מעט בדיקות וקבלת אישורים. לא מומלץ לדלג על הנושאים האלו משום שהם קובעים את האטרקטיביות של ההלוואה ואת היכולת לעמוד בהחזרים. הבדיקות חשובות בעיקר לבעלי עסקים המעוניינים להשיג מימון מהיר לפעילותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה