יום שבת, 28 במרץ 2015

ניתוק תושבות



להעביר את החיים שלנו לחו"ל זו לא משימה פשוטה

לא קל לבצע רילוקיישן, לעזוב את הארץ ואת כל מה שמוכר לנו ובנינו במשך שנים, ולנסות להתחיל מחדש ביעד אחר. ישנן כמה וכמה סיבות שישראלים בוחרים לעשות את התהליך הזה – סיבות כלכליות, העתקת מקום העבודה, שיפור איכות החיים או מעבר בעקבות משפחה – ובכל מקרה מדובר בתהליך לא פשוט כלל. ההסתגלות היא תרבותית, תעסוקתית, אישית – כל פרט החל בשפת הדיבור וכלה במצרכים בסופר יכול להשפיע על תהליך זה. עם זאת, מעבר לחו"ל הוא מסובך לא רק בגלל המשמעויות האישיות שלו, אלא גם בגלל המשמעויות הטכניות שלו – לדוגמה, תשלום מסים.




בשביל לא לשלם מסים בארץ צריך לבצע ניתוק תושבות

גם אם עברתם לחו"ל, מדינת ישראל לא תצא מנקודת הנחה שמרכז החיים שלכם לא ממוקם בישראל לאחר המעבר שלכם, ולכן תהיו מחויבים גם בתשלום ודיווח למס הכנסה, ביטוח לאומי וכיו"ב. בשביל להפסיק לשלם את התשלומים הללו עליכם להוכיח שמרכז החיים שלכם כבר לא ממוקם בישראל – התהליך שנקרא ניתוק תושבות. ניתוק תושבות מאפשר לכם לא לשלם כפל מסים הן בישראל והן במדינת המעבר שלכם – ומקל על המעבר שלכם במידה רבה.

ניתוק תושבות – תהליך ביורוקרטי סבוך שלעתים נזדקק בו לעזרה

חשוב לזכור שלא כל מעבר דומה למשנהו ולא תמיד ההסתגלות עוברת חלק – לכן לא בטוח שכדאי לכם לבצע ניתוק תושבות בתקופה הראשונית לאחר המעבר שלכם. עם זאת, במידה החלטתם לבצע ניתוק תושבות – תגלו שתהליך זה הוא לא פשוט, כיאה לכל תהליך מול רשויות החוק והמס בישראל. לפעמים כדאי לחסוך מעצמכם את כאב הראש הזה – ולפנות לגורם מקצועי שיטפל במקרה שלכם ויבצע עבורכם את ניתוק התושבות בצורה המהירה והקלה ביותר עבורכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה