יום שני, 9 בנובמבר 2015

גלאי CO




גלאי CO אלו גלאים שיכולים להתריע על קיום גז מסוג CO שהוא גז מסוג פחמן חד חמצני. הגז קיים במקומות רבים ואפשר לראות שהוא נמצא כמעט בכל בית כיוון שמשתמשים בו בגז הבישול. הגז של הבישול מקבל תוספת של ריח, אך במקור הגז מגיע ללא כל ריח ולכן כמעט שלא ניתן להבחין בו. אנשים רבים לא מודעים לכך שהגז יכול להופיע לא רק במיכל הבישול, הוא יכול להופיע גם במתקני החימום השונים והוא גם נפלט מכלי רכב. אף על פי שהשימוש בגז יעיל מאד במקרים רבים, הוא גם יכול להיות מזיק במקרים אחרים והדרך הטובה ביותר למנוע אסון היא לשים גלאי בכל מקום שיכול לשמש פוטנציאל לסכנה.
גלאי בכל בית
בכל בית מומלץ לשים גלאי CO. הגלאי יכול להתריע על שחרור גז פחמן חד חמצני כשהשחרור יכול להיות מברז גז שלא נסגר כמו שצריך (יכול לקרות גם על ידי משחק של ילדים), תנור חימום ויכול לשמש גם חניות פרטיות סגורות ולהתריע בפני סכנה במקום. כיוון שכל שנדרש בעת שחרור גז הוא לצאת מהבית וליצור קשר עם גורמים מומחים אפשר לומר כי הגלאי יכול למנוע אסון.
גלאי במקום ציבורי או משרד
כל מי שמנהל מקום ציבורי או משרד חייב להיות אחראי למה שקורה במקום ועליו לדאוג לכך שיהיה גלאי CO שמתאים למקום. מומלץ מאד למנוע אסון ולהשקיע בגלאי כיוון שלא מדובר על פעולה מסובכת במיוחד בהנחה והפעלה שלו.
הנחת גלאים בחניונים
חניונים וחנויות סגורות פרטיות יכולים להיות מקלט של פחמן חד חמצני. גלאי CO אחראי להתריע על קיום הגז ולסמן לאנשים שנמצאים במקום שהם צריכים להתרחק ולקרוא לגורמים מוסמכים לטיפול בגז.


תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שהיום בגלל התפתחות טכנולגוית והתקדמות האדם יש הרבה סכנות שאנו לא מודעים אליהם בכלל. הסכנות שהתחילו לצבור מודעות הן סכנות כמו גז CO או קרינה אלקטרומגנטית.
    מאוד חשוב היום לנסות ולהמנע כמה שיותר מקרינה אלקטרומגנטית מפני שחשיפה ממושכת יכולה להיות מאוד מסוכנת ולגרום לבעיות שונות שיכולות להתבטא בצורה חריפה גם בעתיד.
    אני אישית עושה אחת לשנה מדידות קרינה בביתי על מנת שמשפחתי לא תהיה חשופה לקרינה זו.

    השבמחק