יום שישי, 30 ביוני 2017

מלנומה שטחית



מלנומה שטחית ומלנומה מתקדמת
המלנומה יצרה לעצמה שם מפחיד מאוד בקרב הציבור ובצדק: סרטן העור הוא אחד מסוגי הסרטן הקשים ביותר ובעיקר במדינת ישראל אחוז הלוקים בו עולה מידי שנה. עוד לא ידוע מה הן בדיוק הסיבות שגורמות למלנוציטים, תאי העור שלנו שמייצרים את הצבענים, הפיגמנטים, אותם חומרים שמקנים לנו את צבע העור, מתחלקים ללא שליטה ובקרה ויוצרים גידולים סרטניים. הגידולים עצמם נראים כמו גושים שחורים, אלו הן שומות או נקודות חן בשפה יפה יותר, וכיום ניתן לחלק את המלנומה לארבע דרגות ממלנומה שטחית ועד שלבים מתקדמים יותר בו הגרורות התפשטו למקומות נוספים בגוף דרך דרכי הלימפה.

מי נמצא בקבוצות סיכון לחלות במלנומה?
גילוי של מלנומה שטחית יכול להציל את חייכם, דרמטי ככל שזה נשמע, זוהי האמת. האמת הזו יכולה להיחשף בעזרת בדיקה קצרה של רופא עור בעיקר אם אתם נמצאים בקבוצת סיכון לחלות במלנומה. מלנומה שטחית אמנם אינה מסוכנת אך אם אתם בהירי עור ומלאים בנמשים, או שיש לכם נקודות חן בולטות וגבוהות מידי, נקודות חן בלי צורה מוגדרת או א-סימטריות באופן מובהק, נקודות חן שמגרדות או ריבוי מוגזם של נקודות חן על הגוף, תדעו שאתם נמצאים בקבוצת סיכון. כמו כן שהייה רבה בשמש והופעה של נקודות חן חדשות מציבות אתכן בקבוצות שכדאי שיראו רופא עור במהרה.

מניעה היא הכי יעילה
אמנם הטיפול במלנומה שטחית לא מסובך מידי ומסתכם בכריתה של אותן רקמות בעייתיות בתהליך שמשאיר צלקת קטנה מאוד, ללא הקרנות וללא טיפולים כימותרפיים, אך הטיפול הכי טוב הוא המניעה. כדאי להימנע משהייה ממשוכת בשמש, להשתמש בקרם הגנה והכי חשוב, להיות קשוב לגוף שלך ולשים לב לשינויים שחלים בו בכל מה שקשור לנקודות חן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה