יום שישי, 16 ביוני 2017

BPM - קצב פעימות בדקה




 BPMהוא נתון שמתייחס לקצב פעימות בדקה. בשירים קצביים כמו בסגנונות דאנס, טראנס ובכללי מוזיקה אלקטרונית, הקצב הוא זה שקובע. אמנם שירים אלו מכילים מלל אך מה שקובע את רוב הצלחת השיר היא האפקטים הקוליים שמלווים אותו וה-BPM. ככל שה BPM יהיה יותר גבוה כך השיר עצמו יהיה מהיר יותר, BPM נמוך יהפוך את השיר עצמו לאיטי ויכול גם להשפיע על סגנון שלו לחלוטין. אמנים רבים משתמשים בbpm   כמדד לשיר וליצירה עצמה וקצב השיר תפס חלק בתפישה של המוזיקה של אומן מסוים בקרב העולם.




רוב המוזיקה כיום נעשית במחשב נייד
כשאנו חושבים על מוזיקה אנו חושבים כנראה מיד על גיטרה או תופים. אנשים רבים מכירים את המוזיקה הזו, זו שיוצרים באולפן הקלטות ומנגנים עד השעות הקטנות של הלילה כל עוד המוזה נוכחת. אך האמת המרה היא שהיום רוב המוזיקה נוצרת במחשב נייד של אומן מסוים כמו למשל אויצ'י או דויד גטה שמוציאים להיטים אדירים בעזרת היצירתיות שלהם בלבד. הBPM מכריע בלהיטים מהסוג הזה וממש לא מספיק לקבוע את המקצב אלא להתאים את השיר כולו כך שישתלב איתו בהרמוניה ובצורה נכונה. 

שיניתם את הBPM? קבלו שיר חדש
בגלל המציאות העכשווית שיצרה את האינטרנט שנגישה לכל אחד אנשים רבים עורכים שירים מפורסמים מחדש ומשתפים אותם לכל העולם. אם יצא להיט חדש ככל הנראה שאם נחכה כמה שבועות כבר נצפה בגרסת קאבר שלו שיכולה להיות גרסה שקטה או אפילו גרסת מטאל. אם אתם רוצים גרסת רוק או מטאל הBPM צריך להיות גבוה יותר ואם תרצו משהו שקט על סף הרגאיי ככל הנראה הBPM יהיה נמוך. כך אפשר לשנות את סגנון השיר די בקלות שנשאר מוכר באוזן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה