יום שישי, 16 ביוני 2017

אגזוזים



מערכת הפליטה של הרכב
אחת מהמערכות החשובות ביותר לפעולת הרכב היא מערכת הפליטה. מערכת זו מורכבת מהאגזוז ומהחלקים המותקנים על גביו, כמו הממיר הקטליטי למשל. שמה של מערכת הפליטה מעיד על תפקידה – פליטת הגזים הנוצרים לאחר שריפת הדלק במנוע. אולם, זהו לא תפקידה היחיד. למעשה, אחד מהתפקידים החשובים ביותר של מערכת זו והאגזוז בפרט, הוא לעמעם בצורה משמעותית את הרעש היוצא מהמנוע, שללא האגזוז יהיה מחריש אוזניים. מעבר לכך המערכת גם מטפלת בגזים הנוצרים משריפה חלקית של דלק, שהם רעילים ומזהמים – זהו התפקיד של הממיר הקטליטי. עוד תפקיד הוא מניעת נזק למנוע העלול להיווצר מלחץ הגזים הגבוה שנפלט ממנו. אם כן, אגזוזים הם ללא ספק קריטיים לתפקוד תקין של הרכב.




איך מתבטאות תקלות באגזוז?
תקלות באגזוזים הן בעיה מטרידה שחשוב לטפל בה במהירות עקב השפעתה הגדולה על תפקוד מנוע הרכב. במידה ויש בעיה באגזוז, גזי הפליטה לא יזרמו כמו שצריך החוצה מהמנוע והדבר יגרום לבעיה ביניקת האוויר שלו ולבעיות נוספות. הסימנים העיקריים לתקלות של אגזוזים הם רעש חזק מאוד, שימוש מוגבר בדלק, עשן לא תקין שיוצא מהאגזוז ובמקרים חמורים יותר בעיות במנוע. חשוב לשים לב שתקלות אלו עשויות לנבוע גם מסיבות אחרות ולכן חשוב שמכונאי רכב מקצועי יידע לאבחן שאכן מדובר בתקלה באגזוז.

תיקון אגזוז – במה זה כרוך?
ברגע שהבנתם שמדובר בבעיה שנובעת מהאגזוז, אתם כבר בחצי הדרך לפתרון שלה. ישנן אופציות מגוונים לתיקון של אגזוזים וכדאי להסתמך על דעתו של מכונאי הרכב באשר לדרך התיקון האידאלי. במקים מסוימים יידרש ריתוך או תיקון קל בלבד של האגזוז עצמו, אך במקרים אחרים תידרש החלפה של האגזוז כולו שתהיה יקרה יותר. לעתים ניתן להחליף רק רכיב ספציפי, כמו הממיר הקטליטי או העמעם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה