יום חמישי, 13 בדצמבר 2012

מים מזוקקים לשתיה



על מים מזוקקים לשתיה בישראל

סוגת מי השתיה במדינת ישראל היא סוגיה מורכבת ללא כל צל של ספק הן מההיבט הכללי של מחסור במים והן מההיבט של איכות המים אשר מגיעים לכל בית ובית בישראל, והאם הם אכן ראויים בכלל לשתייה. כולנו מכירים סוגים שונים של מים שאפשר לצרוך בישראל. אפשר לצרוך היום מים מינרליים דרך הבקבוקים של החברות השונות. אפשר גם לצרוך היום מים מסוננים דרך מתקני הסינון הביתיים. אולם האם אפשר לצרוך היום בישראל מים מזוקקים? בעבר התשובה הייתה שלילית ובשנים האחרונות יש בקיעים בנושא. אך מדוע מדובר על תהליך שהחל להיכנס רק בשנים האחרונות?


הכל קשור לכסף

מצד אחד אין ספק כי מים מזוקקים לשתיה הם המים הבריאים ביותר עבור בני האדם והמומלצים ביותר לצריכה. אז איך זה מסתדר עם העובדה שקשה למצוא בישראל (וגם באירופה, אך לא בארה"ב) מים מזוקקים לשתיה? הסיבה לכך היא פשוטה מאד - זה הכסף שמדבר. כפי שתראו מיד, עלות הייצור של מים מסוננים או מים מינרלים, היא נמוכה לעין שיעור מעלות הייצור של מים מזוקקים.



 
ההפרשים בין העלויות

כדי לייצר מים מינרלים יש צורך בסך הכל באיסוף של מי המעיין, כאשר חברות המים המינרליים אף מתגאות בכך שהן לא עושות פעולה נוספת. בתהליך של סינון מים ע"י מתקנים ביתיים, הפעולה היא לרוב בסיסית מאד ולכן גם אפקטיבית פחות. לעומת זאת , מים מזוקקים לשתיה דורשים עבודת אידוי מורכבת יותר. כמו כן מים מזוקקים לשתיה דורשים הפעלה של כוח חשמלי, והדבר לא משתלם לרוב לייצור באופן המוני.


אז מה אפשר לעשות?

העובדה שהעלויות של מים מזוקקים לשתיה הן גבוהות, מתגמדת מול עובדה אחרת - מים מזוקקים לשתיה הם המים הבריאים ביותר שיש לצריכה. כידוע לכם אתם לא מעוניינים להתפשר על הבריאות שלכם, ומוכנים לשלם עבור כך. הדבר הבסיסי ביותר בבריאות שלכם הוא המים שאתם שותים. לכן, גם אם המחיר קצת יותר גבוה - מדובר על איכות חיים שאתם רוצים להבטיח לעצמכם.

אין תגובות: