יום שני, 3 בדצמבר 2012

ניהול הארגון בתנאי אי ודאות זמניים



ניהול הארגון בתנאי אי ודאות זמניים נעשה על ידי הנהלת האירגון בסיוע של גופים אשר אמונים על הערכות לשעת חירום כמו פיקוד העורף, משטרת ישראל וכיוצא באלה. על מנת להמשיך את ניהול הארגון בתנאי אי ודאות זמניים, יש להבין כי תנאים אלה מתייחסים למצבי חירום כגון מלחמה או פגעי טבע קשים כמו רעידות אדמה, הצפות או אסונות כאלה ואחרים. כמובן שבארצנו רוב מצבי החירום קשורים למצב הביטחוני ועל כן יש להבין את מערך ניהול הארגון בתנאי אי ודאות זמניים אשר נגרמים מכל מיני גורמים שונים ומגוונים.
ניהול הארגון בתנאי אי ודאות זמניים – מל"ח
משרד הביטחון הקים גוף אשר נקרא מל"ח, והוא אשר אחראי על תיאום ניהול הארגון בתנאי אי ודאות זמניים כמו שהוא גם אחראי על ניהול הארגון בתנאי חירום ממשיים. מל"ח פירושו משק לשעת חירום ותפקידו של גוף זה הוא לתאם ולרכז את הפעילויות בין השלטון המקומי והשלטון המרכזי בשעת חירום. המל"ח אמור לעשות את ניהול הארגון בתנאי אי ודאות זמניים באופן הבא :
·         הבטחת המשך קיום שירותים חיוניים למשק ואספקת מצרכי חירום ושירותים חיוניים לאוכלוסייה בכל מצב חירום שיקרה.
·         הכנת הרשויות המקומיות וארגונים שונים ותפקודם בשעת חירום וזאת על ידי ועדת המל"ח המקומית.
·         טיפול באוכלוסייה אשר מפונה ממקום מגוריה כתוצאה ממצב החירום על כל המשתמע מכך.
ניהול הארגון בתנאי אי ודאות זמניים – משרד הביטחון והמשרד לבטחון הפנים
בראש המל"ח עומד שר הבטחון ובנוסף למל"ח ולהקצאת האחריות שלו גם המשרד לבטחון הפנים אחראי בתחום אחריותו על ניהול הארגון בתנאי אי ודאות זמניים כאלה ואחרים בכל הקשור לאכיפת החוק בשעת חירום, מניעת פשיעה, לשמירה על הסדר הציבורי ועל כל הפעילות הבטחונית בתוך המדינה. כמו כן אחראי המשרד לבטחון הפנים על שירות בתי הסוהר בעת חירום.
תפקוד חיוני בתנאי אי ודאות
שני גופים אלה – משרד הבטחון באמצעות המל"ח והמשרד לבטחון הפנים חיוניים ביותר עבור ניהול האירגון בתנאי אי וודאות זמניים שעלולים להתפתח למצבי חירום תוך זמן קצר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה