יום רביעי, 19 בדצמבר 2012

זכיינות



איזה אפשרויות של זכיינות יש בארץ?
שיטת הזכיינות הולכת ומתפשטת בארץ באופן מהיר מאד, ורבים מוצאים בה פתרון עסקי נוח מאד לשאיפות העסקיות שלהם. האמת היא, כי אפשר למצוא היום מגוון רחב מאד של רשתות שאר מוכנות לעבוד בשיטה זו של זכיינות. הדבר נכון הן עבור חברות מקומיות אשר מציעות זכיינות בתחומי האופנה, המזון והמתנות, ועד לחברות בינ"ל אשר בעצם מחפשות זכיינים אשר מסוגלים להשקיע סכומים גבוהים יותר - אך גם לגרוף רווחים גבוהים במיוחד, ובדרך זו ניתן כמובן ליהנות מבטחון כלכלי עצום. אז בואו ונבדוק במה באמת מדובר, ואיך השיטה הזו עובדת בכלל הלכה למעשה?

שיטת העבודה של הזכיינות
באופן עקרוני, בעבודה בשיטת זכיינות יש תמיד חלוקה בהשקעות בין הזכיין לבין רשת האם, שנקראת גם "החברה המזכה". בשיטת זכיינות, הזכיין והחברה המזכה קובעים מראש הן את חלוקת ההשקעה בעסק, והן את חלוקת הרווחים. כמובן שבתור זכיינים, אינכם מוגבלים אך ורק לעסק אחד. לרוב תוכלו להפעיל זכיינות אל מול מספר רשתות, אם מצבכם הכלכלי מאפשר זאת, ובכך תוכלו להתפרש ע"פ מגוון רחב של תחומים.

 
איך מחלקים את ההשקעה והרווחים?
באופן עקרוני, שיטות של זכיינות יכולות להשתנות בין רשת לרשת, כאשר לרוב השוני הוא באופן הרשת עצמה. כך לדוגמה, זכיינות עבור מותגי אופנה משמעותה שהזכיין צריך להשקיע בנדל"ן, בחשבונות שיש לשלם, ובתשלומי המשכורת, בעוד שהאחריות של הרשת היא להשקיע בסחורה. הרעיון הוא שבסוף כל חודש הרווחים מועברים כולם אל הרשת - אשר מפרישה את העמלה הקבועה אל הזכיין, כך שהוא יכול גם לשלם את החשבונות, המשכורות, וכיו"ב.

מי יכול לבצע זאת?
אם יש לכם אפשרות להשקיע סכומי כסף מסוימים, אין סיבה שלא תוכלו לקחת חלק בשיטה של זכיינות. השיטה הזו פתוחה היום לכל אדם שמוכן להשקיע, ושיש לו ניסיון עסקי. אתם יכולים לבחון מול מספר רשתות איזה זכיינות הן מציעות, ובכך לבחור ברשת שיצרתם איתה קשרים של אמון הדדי. זכרו כי זכיינות היא לטווח ארוך לרוב, כך שכדאי שהקשרים שתבססו יהיו מעולים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה