יום שבת, 14 ביוני 2014

עורך דין פלילי מסייע לקטינים בהליך הפלילי



אחד הנושאים הרגישים ביותר שיש, הוא הנשוא של מעצר קטינים והעמדתם למשפט. לפי החוק הישראלי, החל מגיל 12, חל על קטינים גיל האחריות הפלילית, והם יכולים לשאת בעונשים. עם זאת, עד לגיל 18 - קיים דין פלילי ייחודי לקטינים, אשר מתחשב במצבם הרגיש מאד, בגילם הצעיר, ובצורך לשקם אותם ולהחזיר אותם למסלול החיים התקין - ועל עורך דין פלילי תמיד להקפיד שהלקוח שלו, במידה והוא קטין, יזכה לקבל את מלוא הזכויות שלו בהליך הפלילי.



הזכויות שעליהן שומר עורך הדין
ראשית, עורך דין פלילי מסייע לקטין כבר בתהליכי החקירה הפלילית במשטרה. זהו מצב מורכב מאד גם עבור אנשים מבוגרים ולמודי ניסיון - ועל אחת כמה וכמה עבור קטינים שמואשמים לעתים בהאשמות חריגות מאד, שלא קשורות במאומה למעשים שלהם בפועל. עורך הדין מסביר הן לקטין אך לא פחות חשוב מכך - גם להוריו מהן הזכויות שלו ושלהם. עורך דין פלילי יעמוד על כך שההורים יהיו נוכחים לכל אורך תהליך החקירה, וכן יקפיד על כך ששעות החקירה לא יהיו מאוחרות, וכי החקירות לא יהיו ארוכות ומתישות.
יש לציין כי לקטין שחשוד במעשה, שמורות כל זכויות שיש לחשודים רגילים. בין השאר, לקטין יש את זכות השתיקה, הזכות להימנע מהפללה עצמית, הזכות לדעת שהוא נחקר באזהרה, וכמובן - הזכות לפנות אל עורך דין פלילי שיסייע לו. כל הזכויות האחרות - כמו שעות חקירה ונוכחות הורים, הן נוספות לכך, ולא מחליפות את הזכויות הבסיסיות שיש לחשודים.

לפנות במהירות לעורך דין
אם יש לכם קטין אשר עומד פתע לחקירה תחת אזהרה - חובה לפנות בהקדם האפשרי למשרד של עורך דין פלילי אשר מתמחה לא רק בדין הפלילי - אלא גם בייצוג קטינים בתהליכים הללו, שכן הדבר דורש רגישות גבוהה במיוחד, ידע, וניסיון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה