יום רביעי, 11 ביוני 2014

פסנתר כנף



פסנתר כנף – היהלום שבכתר
פסנתר כנף הוא אותו הפסנתר שכולנו מכירים מאולמות הקונצרטים כשנגני רסיטלים מנעימים את אוזנינו בלחנים של טובי המלחינים בעולם. פסנתר כנף נחשב לאיכותי ביותר מבין כל הפסנתרים ולבעל הצליל העמוק והמדויק ביותר ויש לכך סיבות טובות.

האיכות של פסנתר כנף
מבנה פסנתר כנף הוא כזה שהמנגנון שלו שוכב ולא עומד. דבר זה מאפשר למתוח את המיתרים לאורך, דבר המקנה לצליל עומק ואיכות. בנוסף, המסגרת הגדולה מעץ העוטפת את המנגנון משמשת כתיבת תהודה גדולה המעשירה את איכות הצליל בצורה יוצאת מן הכלל. מכיוון שפסנתרי כנף מיועדים בעיקר לנגנים מקצועיים הם נבנים תחת פיקוח מחמיר ובקרת ייצור הדוקה בדומה ליצור מטוסים כמעט.
פסנתר כנף זו הגדרה רחבה מאד כי גם סוג זה של פסנתרים מגיע בגדלים שונים החל מהדגם לאולמות קונצרטים הנחשב לארוך ולאיכותי ביותר עד פסנתרי כנף קטנים בהרבה המשמשים גם נגנים מקצועיים בבתים לשם אימונים.
יצרני הפסנתרים המובילים
כמו שהמלחינים הגרמנים הקלאסיים נחשבים לגדולים בעולם, כך גם הפסנתרים הגרמנים. פסנתר כנף גרמני הוא חלומו של כל נגן מקצועי. הגרמנים היו בין הראשונים בעולם שהחלו לייצר פסנתרים במאה ה 18 והם נחשבים בעלי הידע והנסיון הגדולים בעולם. פסנתרי בכשטיין, אוגוסט פורסטר, וויל שטיינברג ובלונטר נחשבים למובילים בעולם בשל איכותם הגבוהה והייצור הידני שלהם העובר פיקוח מוקפד של מומחי יצור שונים.
יצרני פסנתרי כנף נוספים שנחשבים הם ימאהה היפני, מייסון והמלין האמריקני ובוהמיה הצ'כי.
אין ספק כי פסנתר כנף הוא האיכותי ביותר. בחירת פסנתר כנף תלוייה לא מעט באיכות הצליל ובגוון הצליל שלו ויש פסנתרנים מקצועיים שמעדיפים פסנתר כנף מיצרנים שונים בגלל העדפה זו ולא מכל סיבה אחרת, של שם או מותג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה