יום שישי, 1 בינואר 2016

הפקה מוסיקלית - לימודים



בתחום המוזיקה לכל זמר אשר מתחיל את דרכו קיים את הצורך לבצע הפקה מוסיקלית, אשר מורכבת מכמה גורמים, כמו למשל – מפיק מוזיקלי, אולפן הקלטות, שיווק של המוזיקה וכדומה. כאשר לכל אחד מהתהליכים הללו יש לתת את המשקל הנכון בבחירה ובביצוע כדי לעשות את התוצאות הנכונות. באולפן הקלטות אפשר יהיה למצוא את כל האבזור הנחוץ לטובת הפקת פלייבקים, סרטוני וידאו או סינגלים אלבומים. כאשר בכל אולפן מקצועי ניתן יהיה למצוא חדר אחד או כמה חדרים אקוסטים אשר הם מבודדים לטובת הפקת סינגל איכותי. באולפנים אלה ניתן למצוא אנשי מקצוע אשר מתמחים בתחום המוזיקה אשר יכולים לעזור לכם להפיק את המוסיקה בצורה הטובה ביותר כאשר הם מעניקים טיפים מקצועיים ומייעצים מניסיונם רב השנים.




מה היא הפקה מוסיקלית?
יש סברה כי הפקה מוסיקלית אינה אלא הכנת פלייבק אשר רק נועדה ללוות את השירה. הפקה מוסיקלית הינה קודם כל מבנה נכון של שיר אשר בו יש הקפדה על המאפיינים של כל חלק בשיר, כמו למשל – פזמון, בית, מעבר, פזמון חוזר וכדומה. ישנה משמעות רבה לא רק לכל חלק בתוך השיר, אלא בעיקר לקשר שמקיימים ביניהם חלקי השיר השונים והאופן שבו הם מתחברים ביחד לכדי יצירה אחת, שבאה להעביר לכם איזה שהוא מסר. לרוב שיר אופייני יכלול את המסר שהוא רוצה להעביר בפזמון כאשר הבתים יספרו לכם את אותו רקע עבור מסר זה.

התפקיד של הפקה מוסיקלית הינו לשרת את מבנה השיר ולהגדיל את המסר שהשיר רוצה להעביר. כך לדוגמא באם המסר בפזמון מתפרץ כאשר בבתים דווקא מובא הסיפור בהדרגה, עד לשיא בפזמון, הרי כי הפקה מוסיקלית אמורה להיבנות באותו הקו ממש. שמירה על עיבוד מינימלי בבתים ולחילופין בפזמון, לאפשר לכלים נוספים להצטרף כדי להוסיף עושר ולאפשר לאנרגיה ערנית להצטרף לבתים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה