יום שני, 18 בינואר 2016

המכון הרפואי



המכון הרפואי הוא מכון שיכול להשפיע על העתיד שלכם, העצמאות שלכם ועל יכולת הניידות שלכם. המכון קובע אם תוכלו לנהוג או לא ואף על פי שהוא יכול להשפיע עליכם בצורה משמעותית עליכם לדעת כי ישנה ועדת ערר אליה תוכלו לגשת אם לא תסכימו עם ההחלטה של המכון.

מי מגיע אל המכון
אף אחד לא מגיע על דעת עצמו אל המכון הרפואי. מי שמגיע אל המכון הוא מי שנקבע שללא אישור שלו לא יוכל להוציא רישיון נהיגה או מי שרישיונו נפסל או הוצב תנאי להמשך חידושו בהתאם להחלטת המכון. ההחלטה לזמן אדם זה או אחר למכון אינה רנדומלית, היא מתבצעת על בסיס מרכיבים שונים כאשר המכון בודק את היכולות הפיזיות והרגשיות של האדם ואם אלו יאפשרו לו לנהוג בכוחות עצמו. המטרה של המכון היא לבחון כי הנהגים שעולים לכביש אינם מזיקים לעצמם או לסביבה ולכן המכון בוחן מקרים מיוחדים שמגיעים אליו.

ההחלטה של המכון
ההחלטה של המכון הרפואי יכולה להיות שהאדם יכול או לא יכול לנהוג. כלומר, ישנן שתי אפשרויות ולמרות זאת צריך כל אחד לדעת שלאחר ההחלטה של המכון אפשר להגיש ערר. רוב האנשים אשר מסורבים על ידי המכון, כלומר נקבע כי הם לא יכולים לנהוג, מרגישים שנעשה להם עוול. השלילה של אפשרות הנהיגה פוגעת בעצמאות שלהם וגם בביטחון העצמי ולכן מי שמרגיש שנעשה לו עוול יכול להמשיך אל ועדת הערר.

מה עושים בוועדת ערר
ועדת ערר היא ועדה שבוחנת את ההחלטה של המכון הרפואי והיא יכולה לשנות את החלטתו. מי שרוצה לפנות אל הועדה ייעזר בדרך כלל בעורך דין תעבורה המתמחה בתחום זה באופן ספציפי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה