יום שלישי, 30 באוגוסט 2016

מה קורה במקרה של תאונות תלמידים בבית הספר?



כשאתם מוסרים את הילדים שלכם לידי בית הספר, אתם מצפים שהם ישובו בשלום. אם כך, מה עושים במקרים של תאונות תלמידים בבית הספר? צריך קודם כל להבין, שאם מדברים על תאונות תלמידים בבית הספר, הרי שיש כאן הרבה מאד משתנים אפשריים - האם התאונה הייתה בהפסקה או בשיעור? האם הילד שלכם בן 7 או שהוא בן 17? האם מדובר על תאונה שנראית יותר כמו רשלנות מצד בית הספר, או משהו עם אחריות מצד התלמידים? כל אלו נתונים שמשפיעים לא פעם על התוצאה.

להכיר את התנאים הבסיסיים
באופן עקרוני, עבור רוב המקרים של תאונות תלמידים בבית הספר, כל התלמידים בבית הספר מבוטחים תמיד. בית הספר מבטח את תלמידיו בפוליסה מיוחדת של ביטוח תאונות אישיות - ואתם ההורים משמים על כך, לא תמיד כשאתם בכלל יודעים שלכך הולך התשלום לבית הספר. יש גם להבין כי בעזרת הפוליסה הזו, אמור בית הספר לפצות את ההורים ואת התלמיד במקרה של תאונות תלמידים בבית הספר.




אולם כמו שציינו, יש הרבה מאד משתנים שיכולים להשפיע על התנהלות התהליך מול בית הספר. לעתים בתי הספר כמובן מנסים להתחמק מהאחריות, ואז זה תפקיד ההורים להבין לעומק מה קרה ואיך התרחשה התאונה. שימו לב שככל שמדובר על ילדים שהם קטנים יותר - כך יש הרבה יותר אחריות על  בית הספר למנוע תאונות תלמידים בבית הספר.

חשוב להבין שמדובר על תהליך
בסופו של יום, במקרה המצער של תאונות תלמידים בבית הספר, ההורים צריכים לא פעם להיות מעורבים מאד בתהליך - כדי להגיע לידי חקר האמת. כשמציגים את כל הראיות, אפשר גם לקבל את הפיצויים הנדרשים מחברת הביטוח של בית הספר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה