יום שישי, 6 בינואר 2017

הלוואה לרכב חדש



במה הלוואה לרכב שונה מהלוואות רגילות?
במדינה שלנו לא פשוט להסתדר בלי רכב, אך לרוב האנשים בישראל אין סכום די גדול עבור קניית רכב בחשבון העובר ושב. הפתרון הפשוט והנוח לכך הוא לקיחת הלוואה עבור הרכב, שמשמעותה תשלום מדי חודש והחזרת סכום מעט גדול יותר על הרכב לבסוף. ואמנם, הלוואה לרכב חדש שונה בכמה אספקטים מהלוואה רגילה. ראשית, התנאים לקבלתה הם בדרך כלל פחות נוקשים לעומת הלוואות אחרות. בנוסף, לרוב ההלוואה לא תהיה מעורבת בביטחונות מיוחדים, מלבד הרכב עצמו. עוד שוני לעומת הלוואה רגילה הוא שבהלוואה לרכב חדש לרוב יש קשר בין החברה המלווה לבין חברת הרכב, כך שהשירות עבור שני העניינים הוא תחת קורת גג אחת.




מאיפה אפשר לקחת הלוואה לרכב?
הלוואה לרכב חדש יכולה להינתן על ידי שני סוגים של גופי – בנקים וגופים חוץ בנקאיים. להלוואה מהבנק יש מספר יתרונות, הכוללים פריסת תשלומים רחבה, ריבית לא גבוהה מאוד וקשר ישיר עם חברות הרכב. עם זאת, להלוואה מהבנק יש גם חסרונות, כאשר החיסרון העיקרי הוא גובה המימון, שכן הבנק לרוב לא מממן רכב בסכומים גבוהים במיוחד. בנוסף, הלוואות אלו משפיעות על מסגרת האשראי בבנק. ניתן לקחת הלוואה גם מגופים חוץ בנקאיים, שמספקים מימון גבוה מאוד יחד עם אי השפעה על מסגרת האשראי. הדבר בא על חשבון ריבית מעט גבוהה יותר מזו של הבנקים.

מה זה שעבוד?
כשלוקחים הלוואה תמיד יש צורך להציג בטחונות, כלומר דבר בעל ערך כספי שיבטיח לגוף המלווה הגנה אם לא תוכלו להחזיר לו את ההלוואה. במקרה של הלוואה לרכב חדש, הביטחונות הם שעבוד הרכב. כלומר, אם אינכם מצליחים להחזיר את ההלוואה, הרכב יהיה שייך לגוף המלווה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה