יום שישי, 6 בינואר 2017

תכנון טיול בספרד: דברים שלא כדאי לשכוח



תכנון טיול בספרד יכולה להיות משימה לא פשוטה אם לא נהיה מסודרים ומאורגנים, ובעיקר רגועים. לא נעים להיזכר ששכחנו משהו, או לגלות תוך כדי המסלול המתוכנן שאנחנו מפספסים דברים מעניינים בדרך בגלל שלא קראנו מספיק. הנה כמה טיפים כיצד לתכנן את הטיול האולטימטיבי בצורה שתקל עליכם מאוד.

דברים שיש לקחת בחשבון
1.      להתחשב בעונות השנה ובמזג האוויר. תכנון טיול בספרד חייב להיעשות בהתחשב בעונות השנה בעיקר כשמטיילים בחופים. אמנם אפשר לטייל גם בחורף אבל הרבה פחות נחמד לטייל כשיש גשם וכשקר. בהתאם לעונות השנה צריך להיערך עם בגדים מתאימים. 
2.      ספר קצר שמסביר על העיר או על המדינה יכול לסייע מאוד בטיול בערים ובביקור במוזאונים.
3.      תכנון טיול בספרד מחייב ספרדית אפילו ברמה הכי בסיסית. מומלץ לנצל את השפה הקלה כביכול, ספרדית, לדבר מעט עם מקומיים. ספרדית מתקדמת תוכל לפתוח עבורכם עולם שלם שרבים מהמטיילים מפספסים, ספרדית למתחילים יכולה לסייע בשאלות פשוטות כמו במציאת שירותים או היכן ניתן למצוא מסעדה טובה.
4.      מזוודה שלא תקשה לכם על החיים: מזוודה היא הארון שלנו בטיול ולמעשה כל עולמנו. מומלץ מאוד לרכוש או להשאיל מחבר מזוודה עם גלגלים טובים שלא יישברו לכם באמצע הטיול, אחת כזו שתכיל את כל מה שאתם צריכים מבלי לפגוע בנוחות.
5.      צילומים של מסמכים חשובים כבר הוכחו כעוזרים מאוד לעתים בצורה קריטית. כבר השקענו כסף רב בטיסה ובטיול עצמו, מומלץ לקפוץ לחנות צילום ולהכין עוד כמה עותקים של הדרכון ושאר המסמכים החשובים כדי שיהיה לנו נוח להוציא אותם או להשתמש בהם במקרה חירום.




לא לזלזל בביטוח נסיעות
תכנון טיול בספרד יכול להיתפש כחופשה שאין בה כל פגע, אך חשוב לזכרו שביטוח הוא אחד הדברים החשובים שנעשה. מספיק שנשבור רגל או לא נרגיש טוב ונוכל למצוא את עצמנו עם חוב גבוה מאוד, לכן רצוי לרכוש פוליסה מתאימה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה