יום ראשון, 26 בפברואר 2017

פסילה מנהלית



לקציני משטרה סמכות לפסול רישיונות נהיגה לתקופה מוגבלת
פסילה מנהלית הינה פסילת רישיון הניתנת על ידי קצין משטרה, הפסילה ניתנת צמוד לאירוע העבירה, כאשר נהג נתפס מבצע עבירה מסויימת על הכביש הוא עלול לקבל פסילה מנהלית. מטרת הפסילות המנהלתיות הן לא להעניש נהגים אלא להרחיקם מהכביש בעקבות כך שהם עלולים לגרום לתאונות דרכים ולהוות סיכון לנהגים אחרים. הפסילה המנהלית מתבצעת לפני הליך משפטי ונעשית על ידי קצין משטרה אשר הוא חלק מהרשות המנהלית. קציני משטרה יכולים לפסול רישיון נהיגה במקום מסיבות שונות, לרוב רישיונות נפסלים בגלל עברות תנועה.

משך הפסילות המנהלתיות משתנה לפי סוג העבירה
לקבלת פסילה מנהלית על ידי קצין משטרה יכולות להיות סיבות רבות, משך זמן הפסילה משתנה ממקרה למקרה. לעבירות קלות יחסית בהן לא נגרם נזק לאדם או לרכוש כמו עבירות מהירות, עבירות עקיפה, נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, אי ציות לתמרורים שונים ועוד ניתן לרוב פסילה מנהלית של 30 יום

לעבירות הקשורות במעורבות בתאונת דרכים בה לא נגרם נזק לאדם אך כן נגרם נזק לרכוש, תינתן פסילה מנהלית של 60 יום. כאשר מדובר במעורבות בתאונת דרכים קטלנית בה נהרגו אנשים הפסילה המנהלית תהיה ל90 יום. במקרים שונים בוחרים שוטרים לתת פחות ממספר הימים אשר צריך, אך דבר זה יקרה רק במקרים של 30 או 60 יום ולא במקרה של תאונת דרכים קטלנית. הסמכות לפסילת רישיון ניתנת לקציני משטרה מדרגת פקח ומעלה, שוטרים בדרגה נמוכה יותר אשר תופסים נהגים מבצעים עברות יכולים לתת אישור נהיגה זמני וזימון לתחנת משטרה להמשך חקירה או תהליך. במידה ונהגים לא מיחסים לפסילה ובוחרים לנהוג בזמן פסילה בית המשפט רואה זאת בחומרה רבה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה