יום שבת, 18 בפברואר 2017

הפקה מוזיקלית



מה זה הפקה מוזיקלית?
הפקה מוזיקלית זהו תהליך ארוך בו מופק ומעובד שיר, יצירה או פזמון. תהליך הפקה מוזיקלית זהו תהליך נפוץ ומוכר בעולם המוזיקה וכל התעשייה משתמשת במפיק או מספר מפיקים. כיום רוב השירים מופקים ונוספים להם קולות, אפקטים קוליים ואפילו כלי נגינה שלמים. דיג'יי למשל הוא מפיק מוזיקלי שיוצר את המוזיקה שלו אך ורק מהמחשב ורק לעתים מצרף כלי נגינה אמיתיים שבאמת קיימים. תהליך ההפקה המוזיקלית דורש יצירתיות ושמיעה מוזיקלית ולא מתאים לכל אחד שאוהב לשמוע מוזיקה. מפיקים מוזיקליים ידועים בעולם הם אביצ'י, דויד גטה וקלווין האריס. 




הפקה מוזיקלית כוללת את תהליך ההקלטה
הפקה מוזיקלית כוללת בתוכה גם את תהליך ההקלטה עצמו. לעתים נדמה לאנשים שאינם בקיאים בתחום שיש שיר מסוים, שיר מוכן, והמפיק המוזיקלי עורך אותו לאחר מכן. ברוב המקרים אין הדבר מתבצע בצורה הזו וההקלטה עצמה מתבצעת באולפן יחד עם המפיק וכך העבודה היא משותפת. מפיקים מוזיקליים ברחבי העולם יכולים להפוך שיר רגיל ללהיט ענק אם הם יכניסו לו את הנגיעות והאפקטים הקוליים המתאימים. עבודתו של המפיק המוזיקלי כה חשובה שלעתים הביצוע המקורי ללא ההפקה כלל לא דומה ללהיט שמושמע ברדיו, מה שיוצר מצבים לא נעימים של הופעות לא מספקות של אמנים שברדיו ובאוזניות נשמעים לנו טוב הרבה יותר.
הוספה של כלי נגינה ושינוי סגנון
הפקה מוזיקלית מוסיפה כלי נגינה שבפועל השיר לא הוקלט עמם. למשל, מפיק מוזיקלי מוכשר יכול לקחת שיר ולצרף לו תופים או גיטרה חשמלית. אפשרות זו נותנת למפיקים וגם לאמנים את היכולת לקחת שיר אפילו כשהוא כבר מוכן ולשנות לו את הסגנונות לגרסת רוק, מטאל, פופ, רגאיי וכולה. הפקה מוזיקלית כזו יכולה להתבצע גם על ידי מפיקים מוזיקליים חובבנים בעזרת האינטרנט.




                                                                                                                          

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה