יום שבת, 18 בפברואר 2017

BPM - למה הוא כל כך חשוב?



BPM הוא אחד המרכיבים החשובים שיש במוזיקה, בעיקר במוזיקה של היום. BPM מבטא את מספר הפעימות בדקה, זאת אומרת הקצב. אפשר לדמות את הקצב בשיר לפעימות לב, תשימו לב שבכל שיר יש קצב מסוים ברקע אפילו כשאנחנו מסננים אותו ומתרכזים יותר במלים או בכלי המוזיקה שנשמעים. הBPM קובע את הצורה בה נרקוד, המהירות בה נרקוד והדרך בה נזמזם את השיר. BPM הוא אינו סוד אך זהו הטריק של מפיקים מוזיקליים מהטובים ביותר בעולם ליצור את הלהיטים שכולנו שומעים יום יום.




ההשתלטות של המוזיקה האלקטרונית על תעשיית המוזיקה
המוזיקה שאנחנו מכירים היום היא אינה המוזיקה שהייתה פעם. אם נשווה אותה לשירים שיצאו בשנות השמונים נגלה מהר מאוד שקשה למצוא קשר או דמיון בין שני הסגנונות. אז מה קרה בעשור האחרון? יותר ויותר קצב מתווסף לשירים והלהיטים שכובשים את המועדונים כובשים גם את תחנות הרדיו. אפשר להאשים  את הBPM המהיר שהתווסף לכל שיר ברצון של כולנו לחגוג כל הזמן, בקליפים המושקעים או באתרים גלובליים כמו יוטיוב או פייסבוק. שירים בעלי BPM גבוה מתאימים גם למוזיקת רגע ולא רק לריקודים ואין כמו לשבת עם חברים ולשים בנגן המוזיקה קלווין האריס או דויד גטה.

המוזיקה של שנות האלפיים: עליות וירידות
ברוב המקרים בהם אנו שומעים שיר מסוים בעיקר אם הוא להיט, אנחנו לא מתרכזים במוזיקה עצמה אלא יותר במלים. אך למעשה המלים יכולות להיות שטחיות ואפילו די דביליות ומה שמושך אותנו הוא הקצב. אם נשים לב לBPM של השירים הקיימים היום בעידן שלנו נשים לב שכל שיר מורכב מעליות וירידות רבות. אלו יוצרים תחושה נעימה באוזן כולל הפסקות פתאומיות של המוזיקה רגע לפני הפזמון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה