יום שישי, 10 בפברואר 2012

כוכב נולד 10



כוכב נולד מתחילה את האודישנים לקראת העונה העשירית שלה. קשה להאמין שמאז שנינט שרה את "ים של דמעות" כבר עברו 10 שנים. כוכב נולד שינתה את פני המוזיקה הישראלית. עד שכוכב נולד עלתה לשידור, רבים מבני הנוער כלל לא הכירו שירים ישראלים רבים, שהיו לנכסי צאן ברזל של המוזיקה הישראלית לדורותיה. 

התכנית כוכב נולד 10 וקודמותיה חשפו אותנו למוזיקה הישראלית, לשירים שכבר שכחנו שקיימים והצליחה לגרום לאלפי בני נוער לזמזמם שירים של אריק לביא, יהורם גאון ועוד. בעניין זה מדובר באיליה וקוץ בה, מצד אחד אין ספק שהמוזיקה הישראלית קיבלה חשיפה עצומה, שהצליחה להגיע לקהל עצום של בני נוער אולם מצד שני ספק רב אם בני הנוער יודעים מי באמת ביצע את השיר המקורי.

כוכב נולד 10- ביצת הזהב של קשת

כוכב נולד 10 נחשבת במשך 10 שנות קיומה לביצת הזהב של קשת. מדובר על פצצת רייטינג שלא זו בלבד שיוצרת רייטינג מפלצתי לתוכנית שלה גם מקדמת את התוכנית שמתחילה אחריה ונותנת לה קרש קפיצה עצום. עצם זה שהקהל יודע שהוא זה שיכול לשלוט בתחרות ולחרוץ גורלות, מי יישאר ומי יודח יוצר שיעורי הצבעה עצומים! 

בעונה הקודמת הייתה בעיה עם אחת המתמודדות, שאבא שלה ניסה להטות את ההצבעה לטובתה. ניתן לראות שיותר ויותר הורים לוקחים את התחרות ממש באופן אישי. ממש כמו שהורים של כדורגלנים מתערבים בחיים שלהם ולא פעם גורמים להם נזק כך גם בכוכב נולד. כל הורה רוצה לראות את הבן שלו  מגיע לשלבים המכריעים של התחרות ולפעמים מרוב רצון לעזור הם פשוט הורסים.

כוכב נולד 10 – צביקה הדר והשופטים

צביקה הדר שולט ביד רמה כבר 10 שנים בתפקיד המנחה של כוכב נולד בכל העונות. לצידו ישנם ארבעה שופטים, שמגיעים מתחום המוזיקה ואמורים להיות הקול המקצועי והביקורתי של כוכב. בדרך כלל אחד מהשופטים יהיה השוטר הרע (גל אוחובסקי/יאיר ניצני) זה שייתן למתמודדים בראש ולא יפחד לבקר ולקטול כשצריך ושאר השופטים יהיו עם קצת יותר חמלה.

כוכב נולד 10


צביקה הדר מנווט את התוכנית ביד רמה, הוא מכתיב את הטון והסחבקיות שלו יוצרת קירבה אל המתמודדים. כשהוא מבשר על הדחתו של אחד המתמודדים נראה כאילו באמת קשה לו להיפרד ממנו. "העממיות" של צביקה הדר מעניקה לתוכנית נופך משפחתי משהו, כאילו כל קבוצת המתמודדים הם משפחה אחת גדולה שהאבא שלה הוא צביקה הדר, מה שיוצר הזדהות של הקהל ורצון להשפיע ולסמס, גם בתכנית הבאה של כוכב נולד 10.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה