יום רביעי, 29 בפברואר 2012

נומרולוגים


נומרולוגים, בדומה לשאר המיסטיקנים כמו אסטרולוגים, מתקשרים רוחניים, קוראים בכף היד ועוד, זוכים היום לביקושים מאוד גבוהים. אומנם גם בתקופות אחרות בהיסטוריה האנושית, במיוחד בתקופות הקדומות, נחשבו המיסטיקנים לאנשים חכמים ומכובדים, אך כיום העניין סביב עיסוקם מקבל פרספקטיבה חדשה. מפני שהיום, כשהמדע עשה צעדי ענק בחקר מדעי החיים, אנו רואים בבירור את הרציונאליזם וההיגיון העומדים בבסיסם של כל התורות הרוחניות ושל נומרולוגים בפרט.

נומרולוגיה היא למעשה מתמטיקה טהורה המבססת את ניבויה על סמך חישובים מתמטיים של מספרים פשוטים. בעזרת הנומרולוגיה ניתן לקבל מידע על אופן ההחלטות שקיבלנו בעבר ועל הסיבה שעומדת מאחורי שיבוצן בפאזל הענקי בכל שלב בחיינו.

נומרולוגיה - נומרולוגים בהיסטוריה

על אף שאת הכרתה האמיתית קיבלה הנומרולוגיה רק לאחרונה יחסית, היא תורה מאוד עתיקה ששורשיה נעוצים בעולם הקדום. היא הייתה נפוצה בהודו, במצריים וביוון העתיקות, בעוד שאביה הביולוגי נחשב הפילוסוף היווני פיתגורס.

הוא עסק רבות במתמטיקה והגיע למסקנה שבעזרת המספרים הטבעיים 1 עד 9 ניתן לבטא את כל חוקי הטבע הקיימים. הוא ראה שקיים יחס מספרי בין אורכי המיתרים ובין הצלילים המופקים מהם – כל מספר הוא אנרגיה, בעלת פוטנציאל מסוים. מאוחר יותר, אלכימאים ופילוסופיים רבים, ביניהם גם הוגי דעות יהודיים, עסקו בתורת המסרים הזו והיום הצטרפו אליהם גם הפיזיקאים. 



נומרולוגים בעידן המודרני 

בספרו של האסטרופייקאי מריו ליביו לדוגמא, הוצג ניסיון ראשון מסוגו לקהל הרחב להציג את הקשר הקיים בין יחס מתמטי לבין העולם כפי שהוא משתקף בטבע, במדע, באומנות ובתרבות. 1.6180339887 - מספר לא רציונאלי שמבטא יחס מיוחד במינו הידוע ברבים כ"חיתוך הזהב" או "יחס הזהב". למספר זה יש נטייה מסתורית במיוחד להופיע במקומות שונים ומשונים: בקונכיות, בפתיתי שלג, בגבישים ובקריסטלים, בגלקסיות, בתפרחות של חמניות, באומנות, באדריכלות ואפילו במוסיקה.

נומרולוגים – האותיות החסרות  

בדומה לכל אותם הדברים בהם באורח מסתורי מופיע המספר הקרוי "יחס הזהב", גם בשמו של האדם ישנו יחס מספרי ברור. שם, זה משהו שהאדם בוחר לעצמו עוד בטרם לידתו ומנסה להעבירו באינטואיציה להוריו. ברוב המקרים ההורים מצליחים "לקלוט" את המסר ומכנים את ילדם בשם אותו בחר התינוק בהיותו נשמה ללא גוף. אומנם ישנם מקרים, בהם מסיבות כאלה ואחרות, התינוק הנולד מקבל שם אחר לחלוטין, מה שלמעשה מזיק לתכנון האלוהי הראשוני של גורלו. בשביל זה נהוג לפנות לעזרתם של נומרולוגים, אשר ימליצו להוסיף אות לשמו של האדם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה