יום רביעי, 22 באוקטובר 2014

שתלים דנטליים



שיטות התקנה שונות של שתלים דנטליים
בכל מה הקשור לתחום של שיקום הפה, אין עוררין על כך כי השתלות שיניים הן גולת הכותרת של התחום לאורך השנים האחרונות. בהקשר זה נרחיב ונאמר כי כיום יש מספר דרכים להכניס שתלים דנטליים לתוך החניכיים, וליצור תהליך השתלה יעיל ביותר עבור כל מטופל ומטופל. חשוב מאד לציין, שאין שיטה אחת שנחשבת לטובה ביותר, ואחת הסיבות להתפתחות של מגוון שיטות, היא בכך שאנשים רבים ככל האפשר, יוכלו לקבל מענה מלא והשתלות איכותיות של שיניים מלאכותיות. בשיטה הקלאסית להכנסה של שתלים דנטליים, רופא השיניים קודח בעצם בתוך עצם השן חור, מכניס את השתלים, ולאחר מספר חודשים כשהשתל נקלט סופית, ניתן להתקין עליו את הכתר המלאכותי. עם זאת, יש שיטות אחרות להכנסה של שתלים דנטליים וחשוב להכיר אותן.

שתלים דנטליים

שיטת אול און פור
אחת מן השיטות אשר נעשו נפוצות יותר בשנים האחרונות להכנסת שתלים דנטליים, נקראת אול און פור (All on Four - הכל על בסיס ארבע). בשיטה זו בעצם, אין יחס שווה בין כמות השיניים החסרות לבין הכמות של שתלים דנטליים שבסופו של דבר יושתלו. בעצם ניתן לשחזר מערכת מלאה של שיניים חסרות, באמצעות ארבעה שתלים דנטליים בלבד. מתי טיפול זה נחוץ? יש לזכור ראשית כי מחיר של שתל בודד הוא גבוה מאד, ומדובר לא פעם על תחליף זול ויעיל מאד. כמו כן, לחלק מהאנשים יש מחסור בעצם השן, וטיפולים רבים של השלמת עצם יכולים להיות יקרים, מסובכים וארוכים - ובמקום זה בטיפול הנ"ל, מכניסים שתלים דנטליים בזווית של 45 מעלות, שמקבעים אותם היטב לתוך החניכיים.

ומה עם שיטת ההעמסה?
שיטה נוספת להכנסה של שתלים דנטליים היא שיטת ההעמסה. בשיטה זו מתקינים באופן מיידי גם את השתלים וגם את הכתר ובעצם יוצרים העמסה בכוונה על השתל, כדי שהגוף יקלוט אותו מהר יותר. שיטה זו יעילה בעיקר עבור שתלים דנטליים לשיניים קדמיות, שיש עליהן עומס גבוה יותר. מכל מקום, חשוב תמיד להתייעץ עם רופא השיניים שלכם, באשר לשיטה הטובה ביותר עבורכם.

תגובה 1:

  1. באפשרות רופא השיניים לעזור גם לאלו הסובלים מנחירות?כמו באתר http://www.yaronhaviv.co.il/

    השבמחק