יום ראשון, 12 באוקטובר 2014

כתיבה יוצרת


כתיבה יוצרת היא כתיבה שהמטרה שלה היא מטרה אמנותית. הכתיבה יכולה להיות בסגנונות שונים כמו למשל כתיבת תסריט, כתיבה ספרותית, כתיבה עיונית וסגנונות רבים נוספים. רבים מרגישים את הצורך לכתוב בחייהם ולהביע את הרעיונות שלהם, אך מעבר לכתיבה ביומן הם רוצים להביע את עצמם ולעניין את הסביבה שלהם בכתיבה. אין כל ספק שרעיונות והגיגים יכולים להיות מעניינים ואפילו מרתקים אם רק לומדים לכתוב אותן לפי הכללים הדרושים. כתיבה יוצרת היא לא רק כתיבה מהבטן, כתיבה אימפולסיבית, כתיבה יוצרת היא כתיבה שיש לה כללים וגבולות וכללים אלו הם שהופכים אותה למרתקת וקריאה עבור הקהל הרחב.

יסודות הכתיבה
יסודות הכתיבה היוצרת נמצאים בשימוש באמצעים אמנותיים. על הכתיבה להיות מדוייקת, להיות חדה ומעניין ולהקשיב לכללי התחברי, החיבור והדקדוק. על הכתיבה לשלב אלמנטים אמנותיים ספרותיים כמו גם להביא לידי ביטוי טכניקות ספרותיות שיהפכו את הכתיבה היוצרת לאמנות של ממש. את לימוד היסודות של הכתיבה היוצרת ניתן ללמוד בקורס המועבר על ידי מורים מומחים בתחום הכתיבה.




כתיבה לכל אחד
כל אחד שיש לו רעיונות והוא רוצה להעביר אותם אל הכתב וליצור עניין, יכול ללמוד כתיבה יוצרת. על אף שכתיבה יוצרת היא כתיבה אמנותית, יש לה כללים וחייבים להישמע להם. הכללים הופכים את היצירה לשלמה, מעניינת ונוחה לקריאה. כל אחד יכול ללמוד את הכללים וגם אם הוא לא יוציא רב מכר בסופו של דבר, הוא יהפוך את הטקסט שלו לחד ומעניין.

להפיץ את הבשורה
היום קל מאד להפיץ רעיונות וכתבים. לכן, כל מי שמתעניין ללמוד כתיבה יוצרת יודע שהרעיונות שלו לא ישמרו במגירה. לאחר הלימודים (או במהלכם) אפשר לפתוח בלוג, לכתוב לעיתונות הדיגיטלית ולהתחיל להפיץ את האמנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה