יום ראשון, 30 בנובמבר 2014

מה ההבדלים בין סוגים שונים של טונר למדפסת?


טונר למדפסת קובע במידה רבה את איכות ההדפסה. יש סוגים רבים של טונר למדפסת וכדאי להכיר את ההבדלים ביניהם. ראשית, מתבצעת הבחנה בין טונר ממוחזר, טונר מקורי וטונר תואם.
שנית, סוג הטונר משפיע על עלות המוצר ועל העמידות. התדירות של החלפת טונר נקבעת לפי דרישות המדפסת והיא מלווה בהצגת התראה.

המאפיינים של טונר מקורי
טונר מקורי למדפסת מיוצר על ידי אותה חברה המייצרת את המדפסת. הוא נושא את שמה של החברה, הוא אמין ומותאם לסוג הדגם הספציפי והוא גם נחשב עמיד מפני בלאי או שחיקה. טונר מקורי מתאפיין במחיר גבוה והוא מיועד בעיקר ללקוחות במגזר העסקי. יחד עם זאת, חברות המייצרות טונר למדפסת יכולות להציע מבצעים אטרקטיביים על רכישה של טונר ומדפסת בעת ובעונה אחת.

טונר תואם מול טונר ממוחזר
שני סוגים נוספים של טונר למדפסת הם טונר תואם וטונר ממוחזר. טונר תואם נקרא גם טונר חליפי, היות והוא מבצע את עבודתו המקורית של הטונר אך משווק על ידי חברה שונה. הוא אינו נושא את שמה של יצרנית המדפסת והוא מותאם לסוגים שונים של דגמים. טונר תואם זול משמעותית מטונר מקורי, אך הוא לא תמיד בעל איכות הדפסה זהה. הבדיקות העיקריות שכדאי לבצע בעת רכישה של טונר תואם מתייחסות לאחריות הניתנת על ידי המשווק, לאחוז הבלאי וכמובן למחיר.

טונר ממוחזר הוא טונר למדפסת שבו נגמרת אבקת הדיו. מילוי מחדש מאפשר שימוש נוסף בטונר וזאת תוך עמידה בקריטריונים מחמירים של שמירה על איכות הסביבה. האיכות של הטונר גבוהה יחסית, אולם החיסרון הוא רכיבים טכניים המתבלים במהירות. הביקוש לטונר קיים בקרב לקוחות פרטיים, חברות וארגונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה