יום שני, 9 בספטמבר 2013

טיפולי פוריות



על המדרוג של טיפולי פוריות
כאשר מדובר על טיפולי פוריות, חשוב מאד להבין שמדובר בעצם על סדרה של טיפולים אשר עוברים. לעתים, מדובר ממש על התקדמות בטיפולים השונים - ברגע שטיפול אחד לא עובד, עוברים לטיפול הבא. לעומת זאת, יש מקרים שבהם אפשר לעבור רק טיפולי פוריות ספציפיים - כך למשל אם מדובר על אדם אשר מעוניין להביא ילד לעולם ללא בן או בת זוג, או במידה ומדובר על בני זוג חד - מיניים. אז מה הן האפשרויות?

טיפולים אשר באים לעודד הפריה
נתחיל מן השלבים הראשונים של טיפולי פוריות - אלו שממש באים לבצע את תהליך ההפריה, אך בתנאים מעט שונים. תהליך ראשון הוא של הזרעה - בן הזוג תורם את הזרע שלו, הזרע עובר השבחה, ואז מוחדר לרחם האישה בזמן הביוץ. טיפול נוסף בתחום זה הוא של ההפריה החוץ גופית – אשר בו הגבר תורם זרע, האישה תורמת ביציות, ההפריה נוצרת במעבדה - והתאים המופרים מוחדרים לרחם האישה, והיא נושאת אותם.

ומה הם הטיפולים הנוספים המוצעים לכם?
במידה והדבר לא עזר, או שמראש אין אפשרות לכך, אשר לעבור לשלב הבא של טיפולי פוריות. אם מדובר על אישה אשר רוצה להיכנס להיריון - אפשר לקחת בחשבון תרומת זרע מגבר זר. הדבר נעשה דרך בנק הזרע בארץ או בחו"ל, והתורם הוא תמיד אנונימי לחלוטין וזהותו לא ידועה כלל. הזרע עצמו מוחדר לרחם האישה, וההפריה מתרחשת. בעצם, מדובר על תהליך אשר דומה להזרעה, רק שכאן מדובר על זרע אשר הוצא לפני זמן מה, ונשמר היטב.

עוד כמה אפשרויות אשר פתוחות בפניכם
עוד טיפולי פוריות אשר אפשר לעבור, קשורים לתחום של הפונדקאות. במצב הנ"ל מדובר בעצם על התהליך ההפוך לתרומת הזרע. במצב הנ"ל, הגבר תורם את הזרע שלו, וזה מוחדר לתוך הרחם של אישה אחרת, אשר בעצם נושאת ברחמה את התינוק כאם פונדקאית. חשוב להבין כי על מנת לאשר נושא של  פונדקאות בארץ, יש לעבור תהליך של אישור ועדה ייעודית של משרד הבריאות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה