יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

נזקי גוף



נזקי גוף - הקשר בין משפט ורפואה
תביעות פיצויים כאלה ואחרות אשר מוגשות בגין נזקי גוף מתייחסות אל שורה ארוכה של מקרים וסיטואציות כאלה ואחרות מטבע הדברים. נזקים אלו יכולים להיגרם כתוצאה מרשלנות רפואית כל שהיא, תאונות עבודה, תאונות דרכים, שימוש ברכב מנועי ועוד. יחד עם זאת, יש לציין את העבודה כי המאפיין הכללי והמשותף של כל התביעות בגין נזקים מן הסוג הזה הוא הצורך בחוות דעת רפואית מקצועית ביותר מטבע הדברים כמובן. בעוד בתחום אחרים ההיבט המשפטי, המדיני ולעיתים גם המוסרי הוא זה אשר מטה את כף המאזניים של בתי המשפט, תביעות בגין נזקי גוף מחייבות מעורבות של גורם מקצועי עם ניסיון והסמכה רפואיים רלבנטיים לתחום משפטי זה. 

עורך דין עם רקע רפואי חשוב ביותר במקרים שכאלה
עורך דין אשר מטפל בתביעות שונות אשר קשורות אל נזקי גוף נדרש להשתמש בניסיון העומד לרשותו על מנת לייצג את הלקוח בצורה נאמנה. ראשית, עליו להכיר את התחום הרפואי, ולדעת כיצד לקבל חוות דעת התומכת בתביעה. שנית, צריכה להיות יכולת משפטית ברמה גבוהה. עורך הדין הוא הגורם אשר מציג את פרטי התביעה מול השופט, מפרט את המשמעות הרפואית של הנזקים ומראה את הקשר הסיבתי בין עילת התביעה לבין הנזק הלכה למעשה. יש לציין את העובדה כי עורכי דין בעלי רקע רפואי זוכים לעיתים ליתרון על פני עורכי דין אחרים, אך זה הוא לא השיקול היחיד אותו יש להפעיל לקראת גיוס סניגור או תובע לצורך הענין.



חשיבותה של חוות הדעת הרפואית הלכה למעשה
יש לציין את העובדה כי בכל תביעה כזו או אחרת אשר קשורה אל נזקי גוף נדרש הנפגע להוכיח את פגיעתו על ידי הצגת חוות דעת רפואית מקצועית. חוות דעת זו אמורה לתמוך בטענותיו, להיות ערוכה כדין ולהתייחס אל אופי הפגיעה, חומרתה ואחוזי הנכות. הקשר הסיבתי בין עילת התביעה לנזק הגופני הוא היסוד של תביעות אלו. בנוסף לכך, במקרה של תאונת דרכים נדרש התובע לצרף חוות דעת כבר בעת הגשת כתב התביעה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה