יום שבת, 19 באפריל 2014

טיהור שפכים



טיהור שפכים קרוב למוצאם
בישראל יש מחסור תמידי במים. לא משנה אם מדובר בשנה ברוכת גשמים או שנה שחונה, בסופו של דבר יורד מפלס הכנרת, מתרוקנים המאגרים התת קרקעיים ואנו סובלים ממחסור במים. מי שפירים הם הכינוי למי השתייה שלנו, אך נעשה בהם שימוש נרחב גם בחקלאות שנחשבת לאחד הצרכנים הגדולים של מים. והרי זה ברור, כי מים הם שגורמים למזון שלנו לצמוח. אבל מסתבר כי מים להשקייה לא חייבים להיות באותה רמת איכות כמו מי השתייה וניתן לחסוך מים שפירים רבים כאשר מטהרים אותם, או במילים אחרות: כאשר עושים טיהור שפכים לצרכי מחזורם.
טיהור שפכים

איפה עושים טיהור שפכים?
עד לפני כמה שנים התפיסה הרווחת לגבי טיהור שפכים היתה כי יש להעביר את מי הביוב מהשימוש הביתי והתעשייתי למפעלי טיהור שפכים מרכזיים ושם להעביר אותם תהליך של טיהור שפכים. בשנים האחרונות התהפכה התפיסה וכיום במדינות מובילות בתחום טיהור המים כמו ארה"ב ואחרות, נעשה תהליך טיהור השפכים בסמוך לאיזור שממנו הם מגיעים. כלומר, נמצא כי טיהור שפכים בסמוך למוצא שלהם יעיל יותר, אקולוגי יותר וזול יותר.
גם בישראל החלו מאמצים גישה זו וכיום ישנם מאות מתקני טיהור שפכים מקומיים הנותנים מענה לצרכים אלה בדרך פשוטה ויעילה בהרבה מהזרמת מי הביוב לאתרים מרכזיים לצורך טיהורם.
מבחינה כלכלית אין ספק כי טיהור שפכים עדיף על התפלת מים או על רכישת מים ממקורות חוץ. טיהור שפכים והפיכת המים למי קולחין לשימוש בחקלאות הופך את מחיר המים לצרכים אלה לקטן במיוחד. כיום ישנן כמה וכמה חברות המתמחות בפתרונות לטיהור מים מקומיים על ידי מתקנים קטנים ומאד יעילים המורידים את מחיר טיהור השפכים ומייעלים את כל התהליך של השבתם לשימוש חוזר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה