יום שלישי, 29 באפריל 2014

שיקום קרקעות מזוהמות



סקרי קרקעות לפני שיקום קרקעות מזוהמות
החיים המודרניים מסתמכים על ייצור הולך וגדל של מוצרים שונים. בתהליכי ייצור רבים נעשה שימוש בחומרים מסוכנים ומזיקים לקרקע, למים ולאוויר. כיום ישנה מגמה כלל עולמית להלחם בתופעה זו ההולכת וגוברת על מנת לשמור על הסביבה למען שנוכל להמשיך וחיות על כדור הארץ בהווה ובדורות הבאים.
אחד ממזהמי הקרקע והמים הגדולים ביותר הם מפעלי תעשייה העושים שימוש בחומרים מסוכנים ומזהמים. קרקע מזוהמת יכולה לגרום למפגעים חמורים ביותר לרבות זיהום מי התהום, זיהום הגידולים החקלאיים באיזור, זיהום בתי הגידול של בעלי חיים שונים באיזור ופגיעה חמורה במערכת האקולוגית. קרקע מזוהמת מצריכה שיקום. שיקום קרקעות מזוהמות מצריכות פעולה מקדימה של סקר הקרקע על מנת לקבוע את רמת הזיהום של הקרקע והסכנות הנובעות מכך, ורק לאחר מכן לפעול לשיקום הקרקע בדרכים שונות.
שיקום קרקעות מזוהמות


מהם סקרי קרקע לפני שיקום קרקעות מזוהמות
במקומות ואתרים שבהם מתגלה זיהום קרקע או שיש חשד לזיהום כזה עורכים סקר קרקעות לפני שמבצעים פעולה כל שהיא לשיקום הקרקע. תהליך שיקום קרקעות מזוהמות תלוי בסקרים אלה והם נעשים על ידי חברות מקצועיות המתמחות בכך. הסקר נועד לברר את סוגי המזהמים בקרקעות אלה ואת ריכוזם. כמו כן נבדקים היקף הזיהום לרוחב השטח, לאורכו ולעומקו. נבדקים גם הסכנות המיידיות לסביבה ולשוהים בה, ובסוף הסקר מועלות מסקנות ודרכי פעולה מומלצות. סקרי הקרקעות מועברים לרשויות המקומיות ולמשרד להגנת הסביבה לבחינה מקפת לפני ההחלטה אודות דרכי הפעולה הנחוצות לצורך שיקום קרקעות מזוהמות אלה.
המשרד להגנת הסביבה הוא שאחראי לנוהלי עריכת סקרים אלה והוא שמאשר את החברות השונות לעריכת הסקרים. נוהלים אלה כוללים גם אישור מעבדות לבדיקת הממצאים מן הקרקע והסמכת דוגמים בצורה מסודרת.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה