יום שלישי, 8 באפריל 2014

ייעוץ סביבתי



ייעוץ סביבתי בתחום הבנייה
תחום הבנייה הוא אחד התחומים הגדולים במשק והוא אחראי ללא מעט פגיעה בסביבה. השימוש בחומרי בנייה מזהמים ותהליכי ייצורם המזהמים, ייצור פסולת בנייה בכמויות גדולות והפגיעה הישירה בסביבה בעת עבודות הפיתוח והתשתית הופכים תחום זה לאחד המשמעותיים בכל הנוגע לפגיעה בסביבה.
כיום ישנה מגמה גדולה של מעבר לבנייה ירוקה או בנייה קלה בכל מקום שהדבר ניתן, וחברות שונות מעניקות ייעוץ סביבתי לאותן חברות הבונות בשיטות מתקדמות וירוקות אלה.
מה כולל ייעוץ סביבתי בתחום הבנייה?
ייעוץ סביבתי בתחום הבנייה כולל התייחסות לכמה רמות שונות והן:
חומרים – ייעוץ סביבתי מעלה את המודעות לשימוש בחומרים ירוקים, קלים ולא מזהמים. בנייה ירוקה או בנייה קלה מבוצעת על ידי חומרים קלים כגון אלומיניום, גבס, עץ, חומרי בידוד ואיטום מעולים וכיוצא באלה.
 
ייעוץ סביבתי
ניצול אנרגיה ירוקהייעוץ סביבתי לחברות הבנייה הקלה מסייע להן בבחירת התקנת מערכות סולאריות מתקדמות במבנים אלה לרבות מערכות סולאריות לייצור חשמל ביתי, מערכות סולאריות לחימום מים וכדומה.
שמירה על הסביבה – ייעוץ סביבתי עוסק גם במתן פתרונות לשמירה על הסביבה המיידית בעת תכנון הקמת המבנים על מנת למנוע פגיעה בסביבה, ועל מנת לגרום לכל תהליך הבנייה להיות קצר יותר ופוגע פחות בני האדם החיים בסביבה, ועל מנת לגרום לכמה שפחות פסולת בנייה שבתורה מזהמת את הסביבה.
חברות העוסקות בתחום הבנייה הירוקה או הקלה זקוקות לייעוץ סביבתי על מנת לעמוד במה שהם מבטיחים ללקוחות שלהם מחד, ומאידך לעמוד בכל התקנים הנדרשים בחוק כדי שהבנייה שלהם אכן תחשב לבנייה ירוקה.
חשוב לזכור כי בנייה ירוקה היא עניין מערכתי ולא נקודתי וכך יש להתייחס אליה. גם השימוש בחומרים וגם על תהליך הבנייה עצמו להיות "ירוק" וכך גם ההתייחסות לסביבה המיידית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה