יום שבת, 29 ביולי 2017

פרויקט התחדשות עירונית



מבצע מדיני שלוקח שנים
התחדשות עירונית היא מבצע מדיני שיכול לקחת שנים ארוכות. ממש כמו מבצעים צבאיים שיוצאים לפעולה בגלל המציאות, גם כאן התחדשות עירונית הכרחית נוכח הפערים הגדולים שיש בין שכונות ישנות מאוד לצד שכונות חדשות. ההתחדשות העירונית נועדה לצמצם את הפערים בין הבנייה הישנה לבנייה החדשה ובאה לעודד יזמים רבים לשפץ את הבתים הישנים יותר וכך הם יזכו להטבות רבות מבחינה בירוקרטיות וגם הטבות כספיות שיהוו תמריצים לפרויקטים הללו. התחדשות עירונית נועדה כדי לשפץ מבנים ישנים ובהמשך כשתמ"א 38 ב' יצאה לאור היא נועדה גם להחליף אותם לחלוטין במבצעי פינוי בינוי.

הזמן הוא זה שמכריע
כמו כל דבר אחר בחיים גם הזמן נכנס כאן לאחד מהשיקולים הרציניים ביותר להתחדשות עירונית. ישנן שכונות רבות שהם לא הכי מבוססות שיש ואפשר לראות שהאוכלוסייה שמתגוררת בבניינים אלו הם אוכלוסייה מבוגרת מאוד. הרעיון של פרויקט התחדשות עירונית ואחת הסיבות למה היא קיימת היא כדי לעודד אנשים צעירים להגיע למקומות כאלו. כדי למשוך את הצעירים יש צורך ליצור סביבת מגורים טובה יותר. כאשר מדרים על סביבת מגורים טובה יותר לא מדברים לאו דווקא על בתים מודרניים וחדשים שמתאימים בעיצוב שלהם לבנייה העכשווית אלא גם במרכזי חינוך, בתי ספר חדשים, מרכזי קניות, תשתית נכונה עם מערכת אוטובוסים נוחה מאוד וכל מה ששכונה חדשה צריכה.

בנייה נכונה חכמה וירוקה
התחדשות עירונית שומרת גם על הסביבה ולא רק על האינטרסים של בנייה חדשה. כחלק מההתחדשות העירונית ניתן לראות כיצד הבנייה נעשית בצורה חכמה יותר ויותר, עם חומרים ידידותיים לסביבה וגם שילוב של גני ילדים וצמחייה רבה שגורמת להכול להיות יותר פורח ישנם אזורים מוגנים שאי אשפר לבנות בהם כמו פארקים של קק"ל או שמורות טבע והתחדשות עירונית נעשית באיזון מפקוח יחד עם שיר על הסביבה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה